همهی ما حداقل یکبار وارد گوگل شدهایم و یک موضوعی که به دنبالش بودهایم را جستجو کردهایم و گوگل هم بسیار عالی و به سرعت صفحاتی را که مرتبط با آن موضوع بوده را برای ما باز کرده است، مطالب بسیار زیادی در مورد یک موضوع خاص در اینترنت وجود دارند، در واقع باید بگوییم که محتواهای بسیار زیادی توسط افرادی که کارشان محتوانویسی است تولید شدهاند و در گوگل به اشتراک گذاشته شدهاند اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کردهاید که چرا برخی محتواها در صفحهی اول گوگل قرار گرفتهاند اما برخی از آنها در صفحات بسیار بالا قرار گرفتهاند که شاید هیچوقت مخاطب نتواند آنها را ببیند؟ هر چه یک محتوا از نظر سئو قدرتمندتر باشد در صدر نتایج گوگل، یعنی در صفحات اول گوگل قرار میگیرد که همین امر کمک میکند تا صاحب یک کسب و کار مشهور شود، تبدیل به یک برند شود و در نهایت مشتری زیادی داشته باشد و در مقابل اگر یک سایتی از نظر سئو ضعیف باشد هیچگاه نمیتواند در لیست نتایج اول گوگل قرار بگیرد و در نهایت نمیتواند مشتری جذب کند، سئوکارها برای رشد یک کسب و کار در فضای مجازی بسیار مهم هستند و کمک میکنند تا یک کسب و کاری تبدیل به یک برند شود یعنی در بازاریابی برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارند، اما نکتهی بسیار مهم اینجاست که یک سئوکار که تمام تلاشش را میکند تا یک کسب و کاری را برند کند آیا از روشهای مختلف مشهور کردن و برند کردن خودش هم اطلاع دارد یا نه؟
همانطور که میدانیم امروزه بازارها نسبت به گذشته بسیار متفاوت شدهاند در واقع در دنیای کنونی که ما در آن زندگی میکنیم بازارها بسیار گسترده شدهاند به طوری که برای یک کالا تولیدکنندگان بسیار زیادی وجود دارند، به طور مثال تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که کفش تولید میکنند یا تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که کار طراحی سایت را انجام میدهند، بین تولیدکنندگان کفش رقابت زیادی وجود دارد و همینطور بین طراحان سایت مختلف رقابت وجود دارد، در این بین تولیدکنندهای موفق خواهد شد که به بازاریابی و تبلیغات اهمیت میدهد، پس تبلیغات جایگاه بسیار ارزشمندی در موفقیت تولیدکنندگان دارد اما به نظر شما آیا هر تبلیغی تاثیرگذار است؟ آیا هر تبلیغی برای کسب و کار شما سودمند و هدفمند است؟ گاهی ممکن است هدف ما از تبلیغات که فروش بیشتر و رسیدن به سود بیشتر است باشد اما این تبلیغات فقط ضرر بیشتری به ما وارد کند زیرا هر گونه تبلیغاتی که انجام میشود یک سری هزینههایی در پی داشته است، تبلیغات یک علم است و هر کسب و کاری در هر اندازهای که باشد نیاز به بازاریاب دارد اما اینکه چطور از طریق علم تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود را گسترش دهیم یک خلاقیت است، یک کارشناس سئو کمک میکند تا افرادی که از طریق گوگل وارد سایت ما میشوند به احتمال بسیار زیادی تبدیل به مشتریمان شوند.
کارشناس سئو به یک صاحب کسب و کار که از طریق وب سایتش بازاریابی میکند بسیار کمک میکند تا تبلیغاتش موثر واقع شود و مشتری جذب کند، شاید بگویید اصلا سئو چیست و کارشناس سئو کیست، ابتدا باید در مورد سئو و کارشناس سئو صحبت میکنیم، سئو یک سری از فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت خود جذب کنیم، سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو به منظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استانداردهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد، عوامل زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذار هستند از کلمات بکار رفته در متن گرفته تا لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر.
یک کارشناس سئو اطلاعات و تکنیک های کاربردی و مفیدی در مورد افزایش رتبه و ترافیک وب سایتهای مختلف دارد و به راحتی قادر است این روش ها را پیادهسازی کند، کارشناس سئو به فردی گفته میشود که تخصص کامل در زمینهی بهینهسازی موتورهای جستجو دارد به طور مثال میتواند به صورت حرفهای فعالیتهایی مانند آنالیز و بازبینی و پیاده سازی تغییرات را برای وبسایت های مختلف انجام داده و عملکرد آنها را در موتورهای جستجو به شدت بهبود دهد.
یک اصل بسیار مهم در بازاریابی تمام کسب و کارها توجه به بازار هدف است، بازار هدف فروش جایی است که صاحب کسب و کار باید محصولش را آنجا ببرد تا به فروش برسد. هر محصولی بازار هدف خاص خودش را دارد یک صاحب کسب و کار باید حتما از بازار هدف فروش آگاه باشد و طبق آن بازاریابی کند تا بازاریابی اش موثر واقع شود.
به طور کلی در هر حرفهای که مشغول به کار باشیم چه یک نجار باشیم چه یک طراح وب سایت باشیم و چه یک سئوکار باشیم باید قبل از هر چیز به کیفیت محصول و یا خدمتی که ارائه میدهیم توجه ویژه داشته باشیم چرا که اگر محصولی که ما تولید میکنیم با کیفیت باشد باعث میشود مشتری ما نسبت به ما وفادار بماند و دوباره از ما محصول یا خدمتی را درخواست کند، در زمینه سئو هم اگر یک سئوکار تلاش کند تا یک محتوا و یک سایت جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کند و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب شود و بتواند مشتری بیشتری برای یک برند مشخص خلق کند و در نهایت آن برند از کار سئوکار راضی خواهد بود و برای کارهای بعدیاش همچنان به آن سئوکار مراجعه خواهد کرد، همین طور هر چه یک سئوکار کارهای ارزشمندتری ایجاد کند میتواند سابقه کاری و رزومه کاری عالی داشته باشد که همان سابقه کاری کمک میکند تا صاحبان کسب و کار از توانمندی های او باخبر شوند و تمایل داشته باشند تا او فعالیت های مربوط به سئو سایتشان را انجام دهد. یک سئوکار حتما باید برای خودش وب سایت شخصی داشته باشد تا نمونه کارهایش را در آنجا به اشتراک بگذارد علاوه بر آن نمونه کارهایش را در شبکه های مجازی مختلف مانند اینستاگرام و توییتر به مخاطبانش معرفی کند، ارائه خدمات پس از فروش به مشتری توسط یک سئوکار باعث ایجاد حس ارزشمندی در مشتری میگردد و در واقع مشتری از این خدمات رایگان لذت خواهد برد، پس ارتباط موثر با مشتریان بعد از فروش خدمت و پیگیری کردن میتواند باعث شود مشتری حس ارزشمندی کند و در نتیجه مشتری را برای سئوکار حفظ خواهد کرد و ایجاد یک رابطهی دوستانه و صادقانه و داشتن فن بیان خوب نیز به سئوکار خیلی کمک میکند تا مشتری بیشتری داشته باشد، هر چه تخصص و مهارتهای مختلف یک سئوکار بیشتر باشد آن سئوکار حرفهای تر خواهد بود و در نتیجه تقاضای صاحبان کسب و کار و افرادی که دارای وب سایت هستند برای بهینهسازی سایتشان توسط به آن سئوکار بیشتر خواهد شد، یک کار بسیار مهمی که یک سئوکار میتواند انجام دهد استفاده از سایتهای معتبر است که میتوانند رزومه کاری تهیه کنند، این وبسایتها دارای سطح بالایی از کارفرمایان هستند و حتی اغلب شرکتهای بزرگ و بسیار مهم در آن درخواست نیرو میدهند، به طور مثال سایت آی استخدام که یکی از پربازدیدترین سایتهای برتر کاریابی است یکی از گزینههای بسیار مناسب برای معرفی یک سئوکار میباشد، در صورت تمایل برای آگاهی بیشتر از روشهای بازاریابی برای یک سئوکار میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن 09217153044با مشاور کسب و کار ما در تماس باشید.