برندسازی شخصی

هر شخصی ممکن است قصد داشته باشد با توجه به مهارت ها و دانشی که به دست آورده است قصد داشته باشد برای خود کسب و کاری راه اندازی کند که بتواند از طریق دانش و مهارت های خود در آمدی داشته باشد برای اینکه بتواند مراجعه کنندگان یا مشتریان بیشتری را کسب کند می تواند به برند سازی شخصی اقدام کنند در میان افراد جامعه شناخته می شود و از سوی دیگر مشتریان بیشتری را جذب می کند البته این نکته را نباید فراموش کرد در کسب و کار های شخصی که فرد قصد دارد نزد دیگران به زبانزد باشد باید کارهایی که انجام می دهد باید در زمینه یا در آن  حرفه ی کاری متخصص باشد شخصی که متخصص باشد و کار را به صورت حرفه ای انجام دهد به طوری که شخص دیگری قادر به انجام آن کار و با کیفیت بالا نباشد در واقع نحوه انجام کار و کیفیت آن است که باعث می شود مشتریان بیشتری را جذب کند.

برند سازی شخصی

نظریه برند سازی شخصی یا پرسنال برندینیگ نخستین بار در سال 997 توسط تام پیترز مطرح شد تعریفی که از برند سازی شخصی شد بیان شد که هر شخصی می تواند از خود یک کسب و کاری داشته باشد و در آن کسب و کار مانند یک مدیر عمل کند این اتفاق می تواند در هر بازه سنی که هستید رخ دهد  در واقع  تام معتقد بود که هر شخصی میتواند با استفاده از برند سازی شخصی با توسعه شغلی و فردی خود و با تلاش و استمرار می تواند به موفقیت برسد با توجه تعریفی که از برند سازی شخصی مطرح شد می توان به این نتیجه برسیم که می توانیم در هر سنی و در هر شرایطی هستید می توان با توسعه شغلی و فردی در کسب و کار موفقیت هایی را کسب کرد.

مراحل برند سازی شخصی

در این بخش قصد داریم با مراحل ایجاد برند سازی شخصی آشنا کنیم برند سازی شخصی شامل مراحلی مانند می باشد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

مشخص کردن هدف

اولین گام در برند سازی شخصی تعیین اهداف می باشد تعیین اهداف در انجام هر کاری امری ضروری می باشد در واقع تعیین هدف است  که باعث می شود موفقیت معنا داشته باشد در کنار آن باید یک تصویر ذهنی از خواسته و اهداف خود داشته باشید و اجازه ندهید هر گونه افکار منفی به ذهن تان خطور کند که مانع موفقیت تان شود.

مهارت

برای ایجاد برند سازی شخصی باید مهارت هایی را در مورد یک زمینه فعالیت تقویت کرد برای تقویت مهارت می توان در دوره های آموزشی شرکت کرد یا در آزمون های جامعی که در موسسات برگزار می شود شرکت کرد یکی دیگر از کارهایی که می توان برای تقویت مهارت کسب کرد این است که در سازمان های مختلف کار کرد و تجربه کاری به دست آورد و مهارت های خود را افزایش داد تا کارهایی که برای مشتریان خود انجام می دهید و خدماتی که به آن ها ارائه می دهید نسبت به دیگران برتری داشته باشد.

تعیین ارزش ها

یکی دیگر از عواملی که برای انجام هر کاری به آن ها توجه کنیم ارزش ها می باشد به عنوان مثال شخصی طبق ارزش هایی که برای خود تعیین می کند خانواده، پول، تخصص و…  ارزش های او می باشد هر شخصی ارزش هایی را برای خود دارد که باید با توجه به ارزش هایی که برای خود تعیین کرده است آن ها را اولویت بندی می کند با اولویت بندی هایی که هر شخصی برای خود انجام می دهد درجه اهمیت آن کار را مشخص می کند برای شخصی که تخصص یا پول مهم هست می تواند برای به دست آوردن یک تخصص بدون پول کار کند شخصی که قادر به انجام این کار است نشان دهنده اشتیاق او به کسب موفقیت می باشد در واقع اشتیاق و پشتکار تان نشان دهنده برند تان می باشد و باعث برتری تان نسبت به دیگران می باشد.

توجه به شخصیت

هر شخصی یک الگوی رفتاری دارد که با توجه به الگوی رفتاری که دارد می تواند کارها را انجام دهد یا برای اینکه کارهای خود را به خوبی انجام دهد می تواند الگوی شخصیتی خود را ارتقا دهد در واقع باید در مورد تیپ شخصیتی خود به آگاهی برسید و همچنین از دیگران بخواهید که شخصیت تان را توصیف کند در صورتی که قضاوت هایتان با دیگران در مورد تیپ شخصیتی تان یکی بود می توانید موفق باشید.

ادغام شخصیت، مهارت و ارزش ها

هر شخصی برای اینکه بتواند یک کاری را انجام دهد باید در ابتدا بداند چه تیپ شخصیتی دارد و اینکه تا کنون چه مهارت هایی را به دست آورده است چه کاری را می تواند به صورت حرفه ای انجام دهد در نهایت ارزش های خود را تعیین کند در واقع هر شخص با توجه به ارزش هایی که دارد کاری را انجام می دهد در واقع تصمیماتی که می گیرید باید بتوانید از عهده آن بر آیید به عنوان مثال خانواده یکی از ارزش های شما می باشد که اهمیت بالایی دارد و جزء اولویت های تان محسوب می شود باید به سراغ شغلی بروید که ماموریت شغلی نداشته باشد در واقع ادغام یا کنار هم قرار دادن این موارد و توجه به این موارد می تواند تاثیر به سزایی در موفقیت برند تان داشته باشد.

ارتباط با دیگران

همان طور که در بخش های پیشین گفته شد یکی از موارد مهم در برند سازی کسب مهارت می باشد هدف از کسب مهارت این است که بتوان هر کاری به صورت حرفه ای انجام داد در واقع این عامل برتری تان نسبت به دیگران می باشد همچنین می توان با  اطرافیان ، همکاران یا دوستان تان در ارتباط باشید تا مهارت های بیشتری را کسب کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.

ساخت وب سایت و شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در برند سازی شخصی ایجاد وب سایت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و….می باشد در واقع با ساخت وب سایت و شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه می توان رزومه خود را داخل سایت و شبکه های اجتماعی قرار دهید می توانید مراجعه کنندگان بیشتری نیز داشته باشید.

تهیه امضای ایمیل

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم طراحی امضا برای ایمیل می باشد امضای ایمیل عناوینی مانند نام، نام خانوادگی، عنوان ایمیل، عکس، تلفن تماس، آدرس وب سایت و آدرس شبکه های اجتماعی در کنار همدیگر قرار داده می شود و امضای ایمیل ساخته می شود در واقع یکی از کارهایی که باید در برند سازی شخصی انجام داد طراحی امضا برای ایمیل می باشد طراحی امضا برای ایمیل یکی از موارد ضروری در کسب و کار های شخصی می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که در بخش های پیشین ارائه شد یاد گرفتیم هر شخصی با توجه به مهارت ها و دانشی که به دست می آورد کار را به صورت حرفه ای ارائه میدهد در واقع با استفاده از برند سازی شخصی می توان مشتریان بیشتری را جذب کرد با مراحل ایجاد برند سازی شخصی آشنا شدیم و یاد گرفتیم چه عواملی در برند سازی شخصی اهمیت بالایی دارند در واقع یکی از اقداماتی که باید برای برند سازی شخصی انجام داد ساخت وب سایت و شبکه های اجتماعی می باشد با ایجاد وب سایت و شبکه های اجتماعی می توان رزومه کاری خود را بر روی سایت و شبکه های اجتماعی دهید که توجه به این نکته می توان مشتریان بیشتری را جذب کنید در واقع هدف اصلی از ایجاد برند سازی شخصی جذب مشتریان می باشد برای ایجاد برند سازی شخصی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره 092171563044 تماس حاصل فرمایید.

با توجه به توضیحاتی که در بخش های پیشین ارائه شد یاد گرفتیم هر شخصی با توجه به مهارت ها و دانشی که به دست می آورد کار را به صورت حرفه ای ارائه میدهد در واقع با استفاده از برند سازی شخصی می توان مشتریان بیشتری را جذب کرد با مراحل ایجاد برند سازی شخصی آشنا شدیم و یاد گرفتیم چه عواملی در برند سازی شخصی اهمیت بالایی دارند در واقع یکی از اقداماتی که باید برای برند سازی شخصی انجام داد ساخت وب سایت و شبکه های اجتماعی می باشد با ایجاد وب سایت و شبکه های اجتماعی می توان رزومه کاری خود را بر روی سایت و شبکه های اجتماعی دهید که توجه به این نکته می توان مشتریان بیشتری را جذب کنید در واقع هدف اصلی از ایجاد برند سازی شخصی جذب مشتریان می باشد برای ایجاد برند سازی شخصی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره 092171563044 تماس حاصل فرمایید.

برند سازی شخصی:

برند سازی شخصی موضوعی است که امروزه بیشتر از هر چیز دیگری راجع به آن می شنویم. اما آیا برند سازی شخصی مسئله مهمی است و چرا بسیاری از افراد به دنبال توسعه برند شخصی خود هستند؟ این ها سوالاتی است که بسیاری از افرادی که به صورت مقدماتی درباره برند سازی شخصی اطلاعات کسب می کنند از خود می پرسند. در ادامه به پرسش های اساسی درباره برند سازی شخصی پاسخ خواهیم داد.

برند سازی شخصی دقیقا چیست؟

فرض کنید شما یک کارخانه دار هستید. پس از اینکه از کیفیت محصولات خود اطمینان حاصل کردید تمام تلاش خود را می کنید تا تبلیغات مناسبی برای کارخانه خود تهیه کنید و بودجه هنگفتی برای آن در نظر می گیرید. مطمئنا زمانی که کارخانه شما روی زبان ها افتاد گفته می شود که شما روی برند سازی تجاری خود وقت و هزینه صرف کرده اید. اما اگر کسب و کار شما همنام با شما بود چه؟ پس از صرف زمان و هزینه هنگفت چه چیزی به شهرت می رسید؟ بله نام شما. البته نه فقط نام، بلکه تمامی ارزش ها، هدف ها و تخصصتان شناخته می شود. در حقیقت بسیاری از افراد با استفاده از همین برند سازی شخصی توانستند شهرتی به اندازه سلبریتی های معروف کسب کنند. پرسونال برندیگ که نام دیگر برند سازی شخصی است زمانی مهم شد که مردم توانستند به روش راحتت تری از شبکه های اجتماعی استفاده کنند. امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری وجود دارند که کار با آن ها بسیار راحت است. در حقیقت می توان گفت شبکه های اجتماعی توانستند در مدت زمان بسیار کوتاهی نقش و تاثیر رسانه های تلویزیونی را ناچیز کرده و جای آن ها را بگیرند. یکی از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی این است که هر کس رسانه ای را انتخاب می کند که باب میل اوست و نسبت به رسانه های تلویزیونی از انعطاف پذیری بسیار بالاتری برخوردارند. در نتیجه فعالیت داشتن و حضور داشتن در شبکه های اجتماعی برای مردم لذت بخش بوده و این لذت باعث می شود افراد حضور خود را در آن به صورت دائمی تغییر دهند. از آن جایی که شبکه های اجتماعی را می توان بر روی گوشی های تلفن همراه نصب کرد، می توان گفت آن ها در تمام لحظات زندگی ما در جیب ها و کیف هایمان حضور دارند. این درحالیست که شما برای تماشای برنامه ها تلویزیونی باید حتما در خانه یا یک مکان بسته می بودید تا بتوانید حداکثر استفاده را از تلویزیون بکنید. تمامی این مواردی که درباره آن ها به گفت و گو پرداختیم به ما نشان می دهد که سرمایه گذاری روی شبکه های اجتماعی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. در نتیجه شما با هزینه روی برند سازی شخصی خود در شبکه های اجتماعی هرگز شکست نخواهید خورد.

چیزی که باید بدانید این است که برندسازی شخصی برای همه افرادی که نامشان در جایی منتشر شده است وجود دارد. حتی اعتبار شما در محل نیز می تواند نوعی برند سازی محسوب شود. اما منظور ما از برند سازی شخصی یک برنامه کامل به همراه استراتژی است نه یکسری فرایند های جدا از هم. شما باید قبل از اینکه برند سازی خود را آغاز کنید برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشید. هم چنین این برنامه ریزی باید طبق بودجه ای که می خواهید برای این کار در نظر بگیرید صورت پذیرد در غیر این صورت ممکن است برنامه ریزی شما نصفه و نیمه رها شود و بازدهی لازم را نداشته باشد.

چگونه برند سازی شخصی کنیم؟

برای برند سازی شخصی راه ها و روش های گوناگونی وجود دارد. مهم ترین مسئله برای ساخت یک برند تمایز آن با سایر برند هاست. همان طور که در برندسازی تجاری نیز گفته ایم برند ها باید تلاش کنند تا با استفاده از رنگ ها و شمایل و ارزش هایی که به برند خود نسبت می دهند تقاوت خود را با سایر برند ها نشان دهند تا بدین وسیله در ذهن مخاطبان ماندگار شوند. در برند سازی شخصی نیز همین مسئله وجود دارد. شما باید به عنوان یک فرد تمام تلاش خود را بکنید تا نسبت به سایر رقبای خود متفاوت دیده شوید. اما چگونه این مسیر را هموار تر کنید؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

شخصیت شما ، کلید موفقیت در برند سازی شخصی:

مسلما شخصیتی که شما دارید یک چیز کاملا منحصر به فرد است. حتی اگر خواهر یا برادر دو قلو نیز داشته باشید امکان ندارد که از نظر شخصیتی کاملا شبیه یک دیگر باشید. در نتیجه یکی از مواردی که می توانید از آن به عنوان یک ابزار متمایز کننده استفاده کنید همان شخصیت خودتان است. برای اینکه بتوانید از شخصیت منحصر به فرد خود استفاده کنید لازم است در قدم اول اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهید. شما در قدم اول باید بتوانید خود را بپذیرید تا آن را به بقیه نشان دهید. با پذیرش خود می توانید قدم بزرگی در راه برند سازی شخصی بگذارید. مطمئن باشید اگر سعی کنید خودتان باشید می توانید محبوبیت خوبی کسب کنید. هرگز فراموش نکنید که هیچ کس کامل نیست. در نتیجه کمال گرایی را در مورد خود کنار گذاشته و سعی کنید همان گونه که هستید خود را دوست داشته باشید.

کار خود را به صورت آنلاین کم کم توسعه دهید.

پیشنهاد می کنیم که کار پرسونال برندینگ خود را از محبوب ترین اپلیکیشن های اجتماعی جذاب شروع کنید. برای مثال امروزه اینستاگرام و تلگرام بسیار در میان مردم محبوب اند و بیش از نیمی از جمعیت ایران از این اپ ها استفاده می کنند. اینکه بخواهید پرسونال برندینگ خود را از فیسبوک آغاز کنید شاید کار بسیار هوشمندانه ای نباشد چون اپ فیسبوک نسبت به گذشته از محبوبیت کمتری برخوردار است. حتما قبل از اینکه کار خود را شروع کنید از قبل کار با این اپلیکیشن ها را یاد بگیرید. بسیاری از افراد تصور می کنند کار با آن ها راحت است اما اگر شما می خواهید بیزینسی در آن راه بیندازید باید اپلیکیشن را به صورت تخصصی بلد باشید نه فقط برای استفاده روزانه. پس از اینکه در پرسونال برندینگ خود موفق شدید می توانید برای فروش محصولات خود وب سایت بسازید. این یکی از الزامات است چرا که وب سایت هایی که سئوی بسیار مناسبی داشته باشند اعتبار کاری شما را بالا برده و مردم بیشتر از قبل به شما اعتماد خواهند کرد.

در برند سازی شخصی به جز شخصیت چه چیزی را ارائه دهیم؟

مطمئنا در زندگی خود تخصصی را کسب کرده اید. حال این تخصص می تواند در حوزه سرگرمی باشد، می تواند علمی و یا عملی باشد. فرقی ندارد شما در چه چیزی تخصص دارید، کافیست گوشی خود را به دست بگیرید و در مورد موضوع تخصصی خود به صورت رایگان صحبت کنید. با استفاده از هشتگ ها و تبلیغات می توانید بیننده های جدیدی را به خود جذب کنید و هرچه پست های شما جذاب تر و کاربردی تر باشد می توان گفت راحت تر می توانید در فضای مجازی موفق می شوید.

ارتباطات خود را در شبکه های اجتماعی وسعت ببخشید.

قوانین در شبکه های اجتماعی برعکس فضای رقابتی آن بیرون هستند. شما در دنیای رقابتی واقعی باید به شدت با رقبای خود به رقابت بپردازید و حتی با آن ها دشمنی کنید اما شبکه های اجتماعی چنین استراتژی رقابتی را قبول ندارند. اگر فعالیت افرادی که در شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده اند را زیر نظر بگیرید متوجه می شوید که این افراد با رقبای خود نیز همکاری های موفقی داشته اند. شما باید در صفحه رقبای خود فعال باشید تا بتوانید خود را به بقیه بشناسید. برای این کار می توانید زیر پست آن ها نظرات تخصصی خود را بنویسید، با آن ها دوست شوید و یا حتی در لایو هایشان حضور فعال پیدا کنید تا افراد بیش تری شما را ببینند. فراموش نکنید که در فضای شبکه های اجتماعی باید تا می توانید حضور فعال داشته باشید و سوالات افراد در دیرکت را به سرعت پاسخ دهید.