11 شهریور 1400

آموزش بازاریابی استارتاپ

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید چگونه اقتصاد یک کشور می‌تواند رشد کند؟ چگونه اقتصاد یک کشور می‌تواند متحول و شکوفا شود؟ اینکه چگونه اقتصاد یک کشور می‌تواند رشد کند به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که صحبت کردن در مورد آن‌ها شاید به اندازه‌ی نوشتن ده‌ها مقاله زمان نیاز داشته باشد اما باید بگوییم یک عاملی که به شکوفایی اقتصاد یک کشور کمک می‌کند استارتاپ‌ها هستند که هنوز نوپا می‌باشند، اما چرا استارتاپ‌ها به رشد اقتصاد یک کشور کمک می‌کنند؟ چون در شکل‌گیری و ایجاد یک استارتاپ ایده‌های خاص و جدید خلق می‌شوند در نتیجه می‌توانند بازارهای جدیدی را ایجاد کنند، اما یک بازاری که جدید و تازه است چطور می تواند برای خودش مشتری جذب کند؟ چطور خالق یک استارتاپ می‌تواند مردم را در استفاده از محصول و یا خدمتش توجیح کند؟ چطور خالق یک استارتاپ می‌تواند کاری کند تا مردم محصولش را بشناسند؟ شاید شمایی که اکنون در حال خواندن این مقاله هستید به تازگی تصمیم به ایجاد یک استارتاپ گرفته باشید و در این فکر باشید که واقعا از چه راه‌هایی می‌توانید کسب و کار خود را به درآمدزایی حداکثر برسانید و چطور می‌توانید برای محصول تولیدی خود مشتری پیدا کنید، اما به راستی چطور می‌شود برای یک استارتاپ بازاریابی کرد؟
5 شهریور 1400

آموزش بازاریابی برای ادمین اینستاگرام

شغل مهارتی است که فرد آن را انجام می‌دهد و در ازای آن مبلغی مشخص دریافت می‌کند، شغل‌ها انواع مختلفی دارند بعضی از آنها ثابت هستند یعنی فرد با اختصاص ساعاتی مشخص از یک روز در محیط کار حضور پیدا می‌کند و با انجام یک سری وظایف درآمد کسب می‌کند، دسته‌ای دیگر از مشاغل به صورت فریلنسری هستند یعنی فرد مجبور نیست در محل کار حضور پیدا کند بلکه در منزل هم می‌تواند وظیفه‌اش را انجام دهد، ادمین اینستاگرام هم یکی از مشاغل فریلنسری است که فرد تنها از طریق داشتن اینترنت و گوشی موبایل و کامپیوتر می‌تواند فعالیتش را انجام دهد. اما هر شغل و حرفه‌ای که داشته باشیم نیازمند بازاریابی است یعنی باید از راه‌های مختلف مهارتی که انجام می‌دهیم را به دیگران معرفی کنیم تا مشتریان ما بیشتر شوند و در نتیجه‌ی آن به درآمد بیشتری دست پیدا کنیم، پس هر شغلی نیازمند بازاریابی است و اگر صاحب کسب و کاری خودش را از این عامل بسیار مهم محروم کند مشتریان بسیار زیادی که می‌توانست داشته باشد را از دست خواهد داد، ادمین اینستاگرام می‌تواند یک شغلی با درآمد بسیار خوب باشد به شرطی که هم ادمین حرفه‌ای و تخصصی کارش را انجام دهد و هم مرتب برای حرفه‌اش بازاریابی کند.
13 شهریور 1400

آموزش بازاریابی برای برنامه‌نویسان

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این جهان چگونه اداره می‌شود؟ چگونه صبح تبدیل به شب می‌شود و چگونه شب به روز تبدیل می‌شود؟ چطور فصل‌های مختلف در موعد خود فرا می‌رسند؟چطور هر کدام از سیارات در مدار خود قرار گرفته‌اند؟ چطور آب دریا خشکی‌ها را درگیر نمی‌کند؟ چطور این جهان بزرگ اداره می شود؟ این جهان پهناور طبق یک برنامه‌ریزی دقیق اداره می‌شود برنامه‌ریزی که توسط یک نیروی قدرتمند صورت گرفته است، خداوند که نیروی برتر است به این جهان به این عظمت برنامه داده است و همه چیز طبق آن برنامه حرکت می‌کنند خورشید طبق آن برنامه طلوع و غروب می‌کند، سیارات طبق همان برنامه از مدارشان خارج نمی‌شوند، حتی خداوند به بدن تک تک ما هم برنامه مشخصی داده است که طبق همان برنامه ما می‌توانیم هر روز روی پای خود بایستیم، پس به هر چیزی که در این دنیا نگاه کنیم یک برنامه دارد. مخلوقات خداوند همه با یک برنامه‌ریزی ساخته شده‌اند اما مخلوقات دست انسان چطور؟ آیا آنچه انسان خلق می‌کند هم برنامه دارد؟ چطور انسان قادر است چیزی خلق کند که برنامه داشته باشد؟ اگر انسان چیزی به وجود آورد که برنامه نداشته باشد آیا به دردش می‌خورد یا نه؟
10 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای برنامه‌نویسی IOS

امروزه هر فردی یک گوشی موبایل دارد اما برند گوشی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است شخصی ممکن است برند سامسونگ را انتخاب کند و شخصی دیگر ممکن است برند آیفون را ترجیح دهد موضوع انتخاب نوع برند کاملا شخصی و سلیقه‌ای است اما فراموش نکنیم که گوشی‌های با امکانات بهتر قطعا قیمت بیشتری هم دارند، به طور کلی گوشی‌های موبایل را اگر بخواهیم بر اساس نوع برنامه‌نویسی آن‌ها دسته‌بندی کنیم دو نوع اندروید و ios خواهند بود، باید بگوییم که هر دو سیستم عامل خوب هستند و ویژگی‌های منحصر به فرد و مخصوص خود را دارند. برنامه‌نویسانی که کارشان ساختن اپلیکیشن برای گوشی‌‌های اندروید است برنامه‌نویس اندروید و برنامه‌نویسانی که کارشان ساخت اپلیکیشن برای گوشی‌های اپل است برنامه‌نویس ios نام دارند، اما برنامه‌نویسان ios به صورت مشخص چه می‌کنند؟ چطور برای حرفه‌ی خود بازاریابی و تبلیغات می‌کنند؟ همیشه یادمان باشد که مهم‌ترین اصل در هر شغل و حرفه بازاریابی صحیح و اصولی می‌باشد، اگر شما در شغل خود بسیار ماهرانه کار کنید و از همه نظر عالی باشید تا وقتی کسی شما را نشناسد و از فعالیتی که انجام می‌دهید با خبر نباشد کسب و کارتان رونقی که باید داشته باشد را نخواهد داشت، پس اگر شما یک برنامه‌نویس ios هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا نسبت به شغل ارزشمند خود و روش‌های بازاریابی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.
17 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای برنامه‌نویسی اندروید

روزگاری نه چندان دور تنها عده‌ی کمی از افراد گوشی موبایل داشتند آن هم چه موبایل‌هایی، کمی فکر کنید تصویر آن موبایل‌ها را به یاد آورید شاید کمی بخندیم که چقدر ساده بودند و هیچ کاربردی جز تماس گرفتن نداشتند، راستی آن زمان مردم چه کارهایی انجام می‌دادند به جای سرگرم کردن خود با موبایل چه می‌کردند، شاید شما بگویید همان دوران بهتر بود مردم به هم نزدیک‌تر بودند، بیشتر با هم صحبت می‌کردند و کلا روابط خیلی صمیمی‌تر بود، درست است که موبایل‌های امروزی مردم را بیشتر مشغول کرده است اما باید ویژگی‌های مثبت موبایل‌های امروزی که بسیار بیشتر هستند را هم در نظر بگیریم، به طور مثال اینکه به راحتی با موبایل خود می‌توانیم در زمان خیلی کم به دنیای شگفت‌انگیز اینترنت وصل ‌شویم و هر اطلاعاتی که بخواهیم به راحتی به دست ‌آوریم، می‌توانیم به راحتی با آن سوی جهان تماس تصویری و تماس صوتی بگیریم، به راحتی تاکسی اینترنتی سفارش می‌دهیم، به راحتی محصولی که نیاز نداریم را به فروش می‌رسانیم، به راحتی و بدون طی کردن مسافتی کتاب دلخواه خود را سفارش می‌دهیم، به راحتی منزل مورد علاقه‌ی خود را پیدا می‌کنیم و می‌خریم، به راحتی برای کسب و کار خود بازاریابی و تبلیغات می‌کنیم، به راحتی از طریق ایمیل برای دوستان و آشنایان خود فایل‌هایی را ارسال می‌کنیم و کلی کارهای دیگر که همه‌ی این‌ها به لطف سازندگان و برنامه‌نویسان اندروید است و این برنامه‌نویسان هر روز تلاش می‌کنند تا اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی بیشتری را به دست مردم برسانند، راستی برنامه‌نویسان چه می‌کنند و از چه راه‌هایی برای بازاریابی و مطرح کردن خود استفاده می‌کنند؟
14 شهریور 1400

آموزش بازاریابی برای دیجیتال مارکتینگ

همه‌ی ما در هر سنی که باشیم اگر به زمانی کودکی خود برگردیم قطعا یک سری تبلیغاتی که در تلویزیون پخش می شد را به یاد خواهیم آورد چرا صاحبان آن کسب و کارها آن تبلیغات را پخش می کردند؟ قطعا همه‌ی ما جواب را می‌دانیم اما مسئله مهم اینجاست که وقتی در آن زمان که کسب و کارها ساده بودند از تبلیغات جهت جذب مشتری استفاده می‌شد امروزه که تعداد تولیدکنندگان خیلی زیاد شده است پس اهمیت تبلیغات هم چندین برابر شده است، امروزه تقریبا تمام افراد به اهمیت و جایگاه مهم بازاریابی در توسعه کسب و کارها پی برده‌اند و به همین دلیل روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، همان‌طور که از اسم بازاریابی مشخص است بازاریابی یعنی پیدا کردن بازار برای فروش محصول یا خدمت تولیدی توسط تولیدکننده، در واقع بازاریابی یعنی پیدا کردن مشتری برای محصولی که تولید می‌کنیم. یک تولیدکننده باید در حین فعالیتش به حوزه‌های مختلفی توجه داشته باشد یکی از این حوزه‌ها این است که چطور هزینه های تولید را مدیریت کند؟ یکی از حوزه‌های دیگر تولید محصول با کیفیت است یعنی فکر می‌کند که چطور می‌تواند محصول باکیفیتی تولید کند؟ و یک حوزه‌ی بسیار مهم دیگر این است که چطور برای محصول تولیدی‌اش مشتری پیدا کند؟
19 شهریور 1400

آموزش بازاریابی برای سئوکارها

همه‌ی ما حداقل یکبار وارد گوگل شده‌ایم و یک موضوعی که به دنبالش بوده‌ایم را جستجو کرده‌ایم و گوگل هم بسیار عالی و به سرعت صفحاتی را که مرتبط با آن موضوع بوده را برای ما باز کرده است، مطالب بسیار زیادی در مورد یک موضوع خاص در اینترنت وجود دارند، در واقع باید بگوییم که محتواهای بسیار زیادی توسط افرادی که کارشان محتوانویسی است تولید شده‌اند و در گوگل به اشتراک گذاشته شده‌اند اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا برخی محتواها در صفحه‌ی اول گوگل قرار گرفته‌اند اما برخی از آنها در صفحات بسیار بالا قرار گرفته‌اند که شاید هیچوقت مخاطب نتواند آنها را ببیند؟ هر چه یک محتوا از نظر سئو قدرتمندتر باشد در صدر نتایج گوگل، یعنی در صفحات اول گوگل قرار می‌گیرد که همین امر کمک می‌کند تا صاحب یک کسب و کار مشهور شود، تبدیل به یک برند شود و در نهایت مشتری زیادی داشته باشد و در مقابل اگر یک سایتی از نظر سئو ضعیف باشد هیچ‌گاه نمی‌تواند در لیست نتایج اول گوگل قرار بگیرد و در نهایت نمی‌تواند مشتری جذب کند، سئوکارها برای رشد یک کسب و کار در فضای مجازی بسیار مهم هستند و کمک می‌کنند تا یک کسب و کاری تبدیل به یک برند شود یعنی در بازاریابی برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارند، اما نکته‌ی بسیار مهم اینجاست که یک سئوکار که تمام تلاشش را می‌کند تا یک کسب و کاری را برند کند آیا از روش‌های مختلف مشهور کردن و برند کردن خودش هم اطلاع دارد یا نه؟
18 شهریور 1400

آموزش بازاریابی برای طراحی سایت

در زمان‌های گذشته کسب و کارها بسیار ساده بودند و معمولا به این صورت بود که فرزندان شغل پدرانشان را دنبال می‌کردند و همین‌طور بازار مشاغل هم ساده بود، چون تعداد مشاغل اندک بودند، رقابت هم کم بود و هر فروشنده‌ای به اندازه‌ی کافی مشتری داشت اما امروزه هم مشاغل به سادگی گذشته نیست و هم اینکه به دلیل افزایش جمعیت و گستردگی کسب و کارها بازارها هم به سادگی گذشته نیستند و یک صاحب کسب و کار باید متوجه باشد که در بازاری با رقابت زیاد مشغول به فعالیت است و باید حتما راه ماندن در بازار رقابتی را بلد باشد، در غیر اینصورت حتما کلاهش پس معرکه خواهد بود و دیر یا زورد باید کسب و کارش را تعطیل کند. اما در مقابل اگر صاحبان کسب و کار از تمام فوت و فن‌های ماندن در بازار به خوبی مطلع باشند آنوقت است که از زمین و آسمان مشتری خواهد آمد. با توجه به پیشرفت دانش و تکنولوژی امروزه راه‌های موفقیت در یک کسب و کار بسیار تغییر کرده است و تنها یادگیری نحوه ی انجام دادن یک کار از یک اوستا کافی نیست بلکه اگر ما یک کار را به درست ترین حالت هم ممکن انجام دهیم عوامل بسیار زیاد دیگری وجود دارند که تحت کنترل ما نیستند، به طور مثال اگر ما یک کاری را بهترین شکل ممکن انجام دهیم اما به تبلیغات و بازاریابی توجهی نداشته باشیم و از آن غافل باشیم یک جای کار خواهد لنگید، در واقع در این دوره ی زمانی با توجه به گسترش کسب و کارها فقط کار کردن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید کاملا آگاه باشیم و با دانش و مهارت رفتار کنیم.
10 شهریور 1400

آموزش بازاریابی برای عکاسی

به احتمال بسیار زیاد شما هم در منزل خود یک آلبوم دارید، آلبومی که پر است از عکس‌های دوران جوانی پدر و مادرتان، عکس‌های کودکی خودتان، عکس‌های مراسم ازدواجتان، عکس‌های کودکی فرزندانتان، عکس های مراسم عروسی فرزندانتان، عکس‌های دسته جمعی با فامیل‌ها و آشنایان و همین‌طور عکس‌های پدربزرگ و مادربزرگی که دیگر در این دنیا و کنار شما نیستند، خلاصه اینکه همه‌ی ما در منزل خود آلبومی داریم که هر صفحه‌ی آن پر است از خاطرات مختلف که با دیدن آن‌ها احساسات مختلفی در ما ایجاد می‌شود پس در گذشته هم مانند امروزه ثبت خاطرات اهمیت داشته اما امروزه ثبت خاطرات برای مردم بسیار مهم‌تر شده است و تقاضای مردم برای عکاسان به شدت افزایش یافته است و امروزه مردم دوست دارند تا عکس‌های باکیفیت و جذاب و زیبا داشته باشند. به دلیل تقاضای زیاد مردم افراد زیادی به این حرفه وارد شده‌اند پس رقابت در بازار عکاسی بالا است، اما به نظر شما از بین تعداد بسیار زیاد عکاسان کدام یک از آن‌ها موفق خواهد شد که مشتری بیشتری داشته باشد؟ آیا همین که یک عکاس بلد باشد عکس با کیفیت و جذابی را بگیرد کافی است؟ آیا همین که یک عکاس در یک دوره زمانی خاص مشتری داشته باشد کافی است؟