جواد محمدیجواد محمدیlogo-javad-mohammadilogo-javad-mohammadi
  • خانه
  • مشاوره
    • مشاوره تخصصی
    • مشاوره کسب و کار
      • مشاوره توسعه فردی
      • مشاوره تیم سازی
      • مشاروه تبلیغات
      • مشاروه فروش و بازاریابی
  • آموزش
    • آموزش خصوصی سئو
    • آموزش برند سازی شخصی
    • آموزش برند سازی تجاری
    • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • خدمات
    • برند سازی
      • برند سازی تجاری
      • برند سازی شخصی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تبلیغات
    • طراحی سایت
    • پشتیبانی سایت
    • سئو سایت
    • پشتیبانی سئو سایت
  • دانشنامه
  • تماس با ما
    • استخدام
    • درخواست برنامهوبینار، سمینار، کارگاه و لایو
    • دپارتمان ها
      • وبسایت برتر
      • کسب آنلاین
      • طرح ثمین
  • طرح حمایت رایگان از کسب و کار ها
0

0 تومان

✕
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • آموزش بازاریابی
  • عکاسی تبلیغاتی
مدرس کیست
آموزش بازاریابی برای مدرس‌ها
7 شهریور 1400
راز اصلی بازاریابی یک مشاور
آموزش بازاریابی برای مشاورها
9 شهریور 1400
منتشر شده توسط جواد محمدی در 8 شهریور 1400
کسب درآمد از عکاسی تبلیغاتی

از شما مخاطب عزیز می‌خواهم برای لحظاتی تصور کنید که تصمیم گرفته‌اید به همراه خانواده‌ی خود به سفر شمال بروید پس تمام لوازم موردنیاز خود را جمع می‌کنید و راهی سفر می‌شوید بعد از گذشت ساعاتی به جاده‌ی شمال نزدیک می‌شوید، شما که در صندلی عقب ماشین نشسته‌اید در حین حرکت از شیشه‌ی عقب ماشین بیرون را نگاه می‌کنید و از دیدن طبیعت زیبای سرسبز اطراف لذت می‌برید  ناگهان چشم شما به بیلبوردی بسیار جذاب و زیبا که در بزرگراه نصب شده است می‌افتد، با خود فکر می‌کنید که این بیلبورد را چه کسی ساخته است؟ با خود می‌گویید چقدر خوب می‌شد اگر این بیلبورد یکی از نمونه کارهای من بود، با خود می‌گویید که چقدر دوست داشتم در این حرفه وارد می‌شدم اما نمی‌دانید که چطور باید یک بیلبوردی به این زیبایی ساخته شود، با خود می‌گویید شخصی که این بیلبورد را ساخته چه مهارت‌هایی را بلد بوده؟ و باز هم با خود می‌گویید شخص سازنده این بیلبورد از ساختن این بیلبورد چقدر درآمد کسب کرده؟ و همچنان ذهنتان درگیر سوالات بسیار زیادی شده است که به مقصد می‌رسید، حالا از شما می‌خواهم از تصورات خود خارج شوید و به دنیای واقعی برگردید و ادامه‌ی این مطلب را مطالعه کنید تا به پاسخ تمام سوالات خود در مورد عکاسی تبلیغاتی برسید.

عکاسی چیست

عکاسی چیست

عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر که در دو مرحله انجام می‌شود، مرحله‌ی اول به دست آورن تصویر به وسیله‌ی دوربین و ثبت آن روی نگاتیو یا همان گیرنده تصویر الکترونیکی است و مرحله‌ی دوم ظاهر کردن تصویر مخفی حاصل از دوربین عکاسی می‌باشد، به طور کلی امروزه در عصر دیجیتال و ارتباطات عکاسی یک هنر و شغل است، در واقع تمام خاطراتی که از گذشته‌ی تک تک ما در آلبوم ما جای گرفته است به وسیله‌ی عکاسی گذشتگان صورت گرفته است و با هر بار دیدن آن عکس‌ها تمام خاطرات مربوط به آن دوران در ذهن ما دوباره زنده می‌شوند. 

تفاوت عکاس با عکاس حرفه‌ای

تفاوت عکاس با عکاس حرفه‌ای

به هر فردی که از روی علاقه و لذت بردن عکاسی می‌کند و عکس می‌اندازد عکاس گفته می‌شود اما عکاس حرفه‌ای کسی است که شغل و حرفه‌اش عکاسی است، عکاس حرفه‌ای برای روزنامه‌ها و مجلات و یا کارهای تبلیغاتی  عکس‌برداری می‌کند، عکاس حرفه‌ای بر اساس نوع عکس‌هایی که می‌گیرد وظیفه‌ی اصلی‌اش این است تا از قدرت خلاقیت خود نهایت استفاده را ببرد و علاوه بر آن باید در طرز استفاده از تمام امکانات دوربین عکاسی چیره‌دست و ماهر باشد.

انواع عکاسان حرفه‌ای

عکاسان حرفه‌ای بر اساس نوع عکس‌هایی که می‌گیرند به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند،  به طور مثال  عکاسانی که تخصصشان گرفتن عکس از طبیعت است عکاسان طبیعت و عکاسانی که تخصصشان گرفتن عکس از مجالس عروسی است عکاسان عروسی هستند و همین‌طور بعضی عکاسان در زمینه‌ی خبری، ورزشی و… فعالیت می‌کنند.

اهمیت حضور عکاسان تبلیغاتی

اهمیت حضور عکاسان تبلیغاتی

همان‌طور که می‌دانیم امروزه اکثر بازارها درگیر رقابت هستند و هر تولیدکننده‌ای برای پیروز شدن در این رقابت تلاش می‌کند تا از طریق بازاریابی و تبلیغات مشتری بیشتری جذب کند، تولیدکنندگان با توجه به کسب و کاری که دارند و با توجه به محصول یا خدمتی که تولید می کنند از روش خاصی را برای تبلیغات  استفاده می‌کنند یکی از این روش‌های تبلیغاتی استفاده از عکس‌های چاپی در مجله‌ها، کاتالوگ‌ها، بروشورها، بیلبوردها و…می‌باشد که این کار را یک عکاس تبلیغاتی انجام می‌دهد، زمانی که یک تولیدکننده تصمیم می‌گیرد تا معرفی محصولش را به یک عکاس تبلیغاتی واگذار کند، عکاس تبلیغاتی باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا عکسی بسیار جذاب و بسیار با کیفیت از محصولات یا خدمات تولیدکننده بگیرد  که این عکس‌ها علاوه بر اینکه باید جذاب و با کیفیت باشند باید جالب و چشم‌نواز هم باشند در واقع عکس‌هایی که یک عکاس تبلیغاتی می‌گیرد باید هم توجه مخاطب را جلب کند و هم باید به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کنندگان را  به خرید آن محصولات یا خدمات ترغیب کند. کار عکاسی که قرار است از خدمت تولیدی یک تولیدکننده عکاسی کند دشوارتر و سخت‌تر از کار عکاسی است که قصد عکاسی از یک محصول تولیدی را دارد زیرا وقتی یک کالا موجود باشد عکاس تبلیغاتی می‌تواند با پس‌زمینه‌ها و رنگ‌هایی مختلف از آن عکس بگیرد اما در عکاسی از خدمات که هیچ محصولی در کار نیست عکاس از این امکان بی‌بهره می‌ماند. به طور کلی عکاسان تبلیغاتی در جذب مشتری بیشتر برای تولیدکنندگان مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

مهارت‌های موردنیاز عکاس تبلیغاتی

مهارت‌های موردنیاز عکاس تبلیغاتی

یک عکس خوب ارزش هزار کلمه را دارد، یک عکس جذاب و جلوه‌برانگیز می‌تواند محصول تولیدی ما را به شکلی به مخاطب معرفی کند که یک متن قادر به آن نباشد پس مایی که عکاس تبلیغاتی هستیم باید عکس‌هایی بگیریم که محصول را به بهترین شکل به افراد معرفی کند، اولین چیزی که ما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشیم موضوع پیام است، تبلیغی خوب است که یک پیام شفاف داشته باشد پس باید عکسی بگیریم که به طور واضح پیام ما را به اشخاص انتقال دهد، بعد از آنکه پیام خود را به صورت شفاف مشخص کردیم باید خوب فکر کنیم و خلاقیت به خرج دهیم تا عکس انتخاب شده با متن همخوانی داشته باشد، همین‌طور باید از تجهیزات مناسب استفاده کنیم، نورپردازی مناسب داشته باشیم، اگر به تازگی وارد دنیای عکاس تبلیغاتی شده‌اید حتما با یک عکاس حرفه‌ای کار کنید و از آموزش‌های او بهره ببرید، از عکاسان حرفه‌ای موفق الهام بگیرید، برای دلنشین‌تر و زنده‌تر کردن عکس خود می‌توانید از دکوری‌ها و تزیینات هم استفاده کنید، از زاویای مختلف از محصول عکس بگیرید تا مخاطبان بتوانند عکس‌های بهتری از محصول را ببینند، بعد از اینکه عکس خود را گرفتید حتما آن را با نرم‌افزار فتوشاپ ویرایش کنید کارهایی مانند روشن کردن عکس، کاهش قرمزی چشم…انجام دهید، قبل از چاپ عکس خود سعی کنید نظر چند نفر را در مورد عکس خود بپرسید و مطمئن شوید که عکستان پیام موردنظر شما را به صورت واضح و شفاف انتقال می دهد و در نهایت یک عکاس باید عاشق حرفه‌اش باشد و کارش را با علاقه انجام بدهد زیرا زمانی که ما عاشق شغلمان نباشیم کیفیت کارمان پایین خواهد آمد پس اگر هنوز وارد این حرفه نشده‌اید و احساس می‌کنید که به این کار علاقه ندارید پیشنهاد می‌کنم دور عکاسی را خط بکشید و دنبال حرفه‌ای بروید که واقعا به آن علاقه دارید، اما اگر واقعا به عکاسی علاقه دارید با جرات به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی عکاسی باشید و هر روز مهارت خود را در این زمینه بیشتر کنید.

کسب درآمد از عکاسی تبلیغاتی

کسب درآمد از عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از پولسازترین شغل‌ها است، شاید در ذهن خود بگویید چطور ممکن است عکاسی یک شغل پردرآمد باشد؟ شاید بگویید در این اوضاع و شرایط اقتصادی کی به فکر عکاسی است؟ اما باید بگوییم که اتفاقا در همین شرایط نابسامان اقتصادی عکاسی تبلیغاتی یکی از شغل‌هایی است که می‌تواند درآمد خوبی را نصیب عکاسان کند، همان‌طور که می‌دانیم چرخ اقتصاد یک کشور با فروش کالاهای تولیدی می‌چرخد و فروش کالاها هم وابسته به تبلیغات است به عبارتی تک تک تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا در بازار پر رقابت پیروز شوند و یکی از عواملی که نقش بسیار مهمی در پیروزی تولیدکنندگان دارد تبلیغات و بازاریابی برای محصولشان است، اینجا است که اهمیت شغل عکاسان تبلیغاتی آشکار می‌شود زیرا تولیدکنندگان می‌توانند به راحتی با پرداخت مبلغی مشخص به عکاس تبلیغاتی یک تصویر بسیار جذاب و پرمحتوا از محصول خود به دست آوردند که همان یک تصویر کمک بسیار زیادی می‌کند تا مشتریانش بیشتر و در نتیجه سودآوری‌اش بیشتر شود،اگر شما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی قصد دارید تا سودآوری خود را افزایش دهید یا اگر قصد دارید به تازگی وارد حرفه‌ی عکاسی تبلیغاتی شوید، می‌توانید جهت کسب راهنمایی‌‌های بیشتر با مشاور کسب و کار متخصص و با تجربه ما از طریق شماره تلفن 09217153044 در تماس باشید.

اشتراک
جواد محمدی
جواد محمدی

مطالب مرتبط

بازاریابی برای کار دانشجویی

بازاریابی برای کار دانشجویی

20 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای کار دانشجویی


اطلاعات بیشتر
راز اصلی بازاریابی عکاسی صنعتی موفق

راز اصلی بازاریابی عکاسی صنعتی موفق

18 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای عکاسی صنعتی


اطلاعات بیشتر
بازاریابی برنامه نویسی اندروید

بازاریابی برنامه نویسی اندروید

17 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای برنامه‌نویسی اندروید


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

تمامی حقوق برای وب سایت جواد محمدی محفوظ می باشد. طراحی و پشتیبانی سایت: وب سایت برتر
    0

    0 تومان

      ✕

      ورود

      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟