جواد محمدیجواد محمدیlogo-javad-mohammadilogo-javad-mohammadi
  • خانه
  • مشاوره
    • مشاوره تخصصی
    • مشاوره کسب و کار
      • مشاوره توسعه فردی
      • مشاوره تیم سازی
      • مشاروه تبلیغات
      • مشاروه فروش و بازاریابی
  • آموزش
    • آموزش خصوصی سئو
    • آموزش برند سازی شخصی
    • آموزش برند سازی تجاری
    • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • خدمات
    • برند سازی
      • برند سازی تجاری
      • برند سازی شخصی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تبلیغات
    • طراحی سایت
    • پشتیبانی سایت
    • سئو سایت
    • پشتیبانی سئو سایت
  • دانشنامه
  • تماس با ما
    • استخدام
    • درخواست برنامهوبینار، سمینار، کارگاه و لایو
    • دپارتمان ها
      • وبسایت برتر
      • کسب آنلاین
      • طرح ثمین
  • طرح حمایت رایگان از کسب و کار ها
0

0 تومان

✕
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • آموزش بازاریابی
  • عکاسی صنعتی
کارشناس سئو کیست
آموزش بازاریابی برای سئوکارها
19 شهریور 1400
چرا بازاریابی خصوصی کنیم
مشاور خصوصی بازاریابی
3 مهر 1400
منتشر شده توسط جواد محمدی در 31 شهریور 1400
عکاس صنعتی حرفه‌ای

عکاس صنعتی حرفه‌ای

تک تک ما انسان‌ها خاص و منحصر به فرد هستیم و هر کدام از ما ویژگی‌ها و خصوصیاتی داریم که با دیگران متفاوت است، همان‌طور که اثرانگشت من به هیچ عنوان با اثرانگشت شما یکی نیست اثر انگشت شما هم به اثرانگشت هیچ فرد دیگری شباهت ندارد. وقتی اثرانگشت هیچ انسانی شبیه به انسان دیگری نیست چطور فکر می‌کنیم که همه باید شبیه هم باشیم، چطور انتظار داریم که علایق من شبیه علایق شما باشد، چطور برخی مادر و پدرها انتظار دارند که فرزندانشان یا دکتر شوند یا مهندس، باید بدانیم که هر فردی خاص و یگانه است با علایق و توانمندی‌های خاص، اگر غیر از این بود که دنیا پر می‌شد از دکترها و مهندسان و خبری از شغل‌های دیگر نبود، پس هر فردی برای وارد شدن به بازار کار باید ابتدا علایق و توانمندی‌هایی که خداوند درونش نهاده را پیدا کند و متناسب با آن‌ها حرکت کند و باید به خودش و قدرت درونش اعتماد داشته باشد و به هیچ عنوان خودش را با دیگران مقایسه نکند چون همان‌طور که گفتیم هر انسانی منحصر به فرد است، پس شما که مخاطب من هستید به خودتان باور داشته باشید و هر روز مطالعه کنید و نسبت به شغل‌های مختلف اطلاعات جمع کنید تا بتوانید از این راه علایق درون خود را کشف کنید و ببینید که واقعا به چه کاری علاقه‌ دارید، یکی از شغل‌هایی که مورد علاقه‌ی برخی از مردم است شغل عکاسی صنعتی است، اما عکاسی صنعتی چیست؟؟

چرا عکس می‌گیریم؟

چرا عکس می‌گیریم؟

اگر به اطراف خود نگاه کنیم متوجه می‌شویم که دنیای هر کدام از ما پر است از عکس‌هایی که یا خود ما آن‌ها را خلق کرده‌ایم یا دیگران، همین الان هر کجا که هستید به دقت به پیرامون و اطراف خود نگاه کنید حتما یک تصویری که یا خودتان آن را به وجود آورده‌اید یا ساخته ی دیگران است را مشاهده خواهید کرد، شاید در اتاق خواب خود باشید و یک یا چند عکس از خود به دیوار آویخته باشید یا ممکن است در کمد خود یک آلبوم پر از عکس‌های زیبا داشته باشید یا ممکن است همین الان موبایل شما کنار دستتان باشد لطفا موبایل خود را بردارید و وارد بخش گالری شوید چه می‌بینید؟ دنیایی از عکس‌ها که در مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف گرفته‌اید را می‌بینید که هر کدام از آن‌ها خاطراتی را برایتان زنده می‌کند، یا ممکن است همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید در اتوبوس باشید به در و دیوار  اتوبوس نگاه کنید شاید یک تصویر تبلیغاتی که به دیوار چسبیده شده است را ببینید و اگر تصویری به در و دیوار اتوبوس نیست از شیشه بیرون را نگاه کنید به تابلوهای تبلیغاتی که بالای در مغازه‌ها نصب شده است نگاه کنید، خوب تمام این عکس‌هایی که گفتیم عکس داخل اتاق خوابتان، عکس‌های درون آلبومتان، عکس‌های داخل گالری موبایل شما، عکس‌های داخل اتوبوس، عکس‌هایی که بالای در مغازه‌ها نصب شده است با ذهن ما چه می‌کنند؟ چرا تا این اندازه ما به عکس و عکس گرفتن اهمیت می‌دهیم؟ باید بگوییم طبق تحقیقاتی که انجام شده است ذهن انسان تصاویر را خیلی سریع‌تر و بهتر درک می‌کند، در واقع ما اطلاعات بصری یا چشمی را ۶۰۰۰۰ برابر سریع‌تر از کلمات تحلیل می‌کنیم به همین دلیل است که اطراف ما عکس‌ها و تصاویر بسیار بیشتر از متن‌ها هستند، به عبارتی زمانی که ما به یک عکس یا تصویر نگاه می‌کنیم بدون هیچ متنی کلی اطلاعات را ذهن ما دریافت می‌کند.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی شاخه‌ای از عکاسی است که هدفش تبلیغ در مورد یک کالا یا برند می‌باشد، همانطور که گفتیم عکس‌ها و تصاویر تاثیر فوق‌العاده‌ایی بر ذهن ما می‌گذارند همین خاصیت و عملکرد بسیار خوب تصاویر در ذهن باعث شده است تا تولیدکنندگانی که کالاها و یا خدماتی را تولید می‌کنند به فکر استفاده بهینه‌ی از این عملکرد ذهن برای فروش محصول خود بیفتند، به همین دلیل تولیدکنندگان به افرادی که تخصص و مهارت کافی در عکاسی دارند دستمزد پرداخت می‌کنند و در ازای آن از عکاسان می‌خواهند تا عکس‌های جذابی که تاثیر فوق‌العاده‌ای در ذهن اشخاص می‌گذارد را تولیدکنند که این عکاسان، عکاسان صنعتی نام دارند. در واقع عکاسی صنعتی عکسبرداری از محصولات، خدمات و حتی افراد مشهور به منظور تبلیغات و فروش بیشتر می‌باشد به اینصورت که این عکس‌های جذاب که توسط عکاسان صنعتی گرفته شده است در مجلات، روزنامه‌ها و کاتالوگ‌های تبلیغاتی به نمایش گذاشته می‌شود، در کل این شاخه عکاسی  به بالابردن سطح فروش و ایجاد آگاهی از یک برند بسیار کمک می‌کند.  

خصوصیات عکس‌های صنعتی

عکس‌های صنعتی به جزییات محصول می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن ویژگی‌ها و جزییات کالا یا خدمتی را به تصویر بکشند به همین دلیل عکس‌های صنعتی معمولا ساده‌تر و با پس‌زمینه‌‌های ساده و بیشتر سفید هستند زیرا هدف اصلی آن‌ها پرداختن به جزییات و ویژگی‌ها و مزایای محصول است.

حوزه‌های کاری عکاس صنعتی

حوزه‌های کاری عکاس صنعتی

یک عکاس صنعتی می‌تواند در حوزه‌های مختلفی به تولیدکنندگان کمک کند، گرفتن عکس از غذا و محصولات غذایی، عکاسی از مبلمان، عکاسی از پوشاک، عکاسی از کفش، عکاسی از کارهای هنری، عکاسی از وب‌سایت‌ها و عکاسی از سایر کارخانه‌ها و محصولاتشان و…

عکاس صنعتی حرفه‌ای

پیش از هر چیز باید بگوییم تک تک ما هر شغل و حرفه‌ایی که داریم باید حتما به آن علاقه داشته باشیم در واقع رمز اصلی پیروزی و موفقیت در هر کاری داشتن عشق و علاقه است پس اگر عاشق این حرفه هستید وارد این حرفه شوید و هر روز کارتان را با عشق انجام دهید تا عملکردتان چندین برابر شود، یک عکاس صنعتی که حرفه‌ای کار می‌کند نوع و زمینه کاری خودش را به درستی مشخص می‌کند و روی آن تمرکز می‌کند، کارهایی جذاب تولید می‌کند و تلاش می‌کند تا کارهایش متمایز از رقیبانش باشد، و برای کارهایش یک زمانبندی دقیق دارد و تک تک کارهایش را با برنامه انجام می‌دهد، اگر شما هنوز تازه کار هستید حتما  کارها و عکاسی افراد حرفه‌ای را مطالعه کنید و از آن‌ها الگو بگیرید دقت کنید که یک عکاس حرفه‌ای هر روز در حال یادگیری است و سطح دانش و مهارت خود را ارتقا می‌دهد و هر روز خودش را به روز می‌کند، یک عکاس حرفه‌ای تجهیزات مناسبی دارد مانند دوربین مناسب و یا لنزهایی با کیفیت خوب. عکاسی که امروزه حرفه‌ای شده است قطعا سختی‌ها و مشکلاتی را پشت سر گذاشته است اما چون عاشق کارش بوده است و مدام در حال کسب مهارت و کسب دانش بیشتر بوده است و همین‌طور از راه‌های بازاریابی برای حرفه‌ی خودش آگاه بوده است و از آن‌ها استفاده کرده است توانسته امروزه تبدیل به عکاس صنعتی حرفه‌ای شود، پس اولین موضوع مهم این است که شما عاشق کارتان باشید، از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید، دانش و مهارت خود را افزایش دهید، از تجهیزات مناسب استفاده کنید، خلاق باشید و متمایز از رقیبانتان کار کنید و در نهایت برای بازاریابی و معرفی خود به عنوان عکاس صنعتی یک وب‌سایت طراحی کنید و نمونه‌کارهای زیبا و جذاب خود را در آن به اشتراک بگذارید علاوه بر این رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی  مختلف می‌تواند یک فضای بسیار خوب برای معرفی شما به عنوان عکاس صنعتی باشد، اگر شما تمایل دارید تا بیشتر از این مقاله در مورد عکاسی صنعتی بدانید و اطلاعات بیشتری کسب کنید و همین طور در مورد راه‌های بازاریابی این شغل بدانید، می‌توانید از طریق شماره تلفن 09217153044با مشاوره کسب و کار با تجربه‌ی ما در ارتباط باشید.

اشتراک
جواد محمدی
جواد محمدی

مطالب مرتبط

بازاریابی برای کار دانشجویی

بازاریابی برای کار دانشجویی

20 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای کار دانشجویی


اطلاعات بیشتر
راز اصلی بازاریابی عکاسی صنعتی موفق

راز اصلی بازاریابی عکاسی صنعتی موفق

18 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای عکاسی صنعتی


اطلاعات بیشتر
بازاریابی برنامه نویسی اندروید

بازاریابی برنامه نویسی اندروید

17 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای برنامه‌نویسی اندروید


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

تمامی حقوق برای وب سایت جواد محمدی محفوظ می باشد. طراحی و پشتیبانی سایت: وب سایت برتر
    0

    0 تومان

      ✕

      ورود

      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟