یک انسان در طول زندگی اش از بدو تولد تا آخرین لحظه ی زندگی، نیازهای جسمی زیادی دارد و برای زنده ماندن باید بتواند این نیازهایش را تامین کند، علاوه بر این نیازهای ابتدایی مانند نیاز به غذا، نیاز به پوشاک، نیاز به مسکن و نیاز به درمان و بهداشت که دارد همواره به یک سری از چیزهایی نیاز دارد تا بتواند به نحوه شایسته ای زندگی کند، این نیازها از طریق آموزش و یادگیری تامین می شوند مانند نیاز به کسب مهارت زندگی زناشویی، نیاز به کسب آموزش و یادگیری خواندن و نوشتن، نیاز به آموزش رانندگی، نیاز به یادگیری روابط عمومی خوب با مردم، نیاز به یادگیری هوش مالی و خیلی از نیازهای دیگر که تنها از طریق آموزش تامین می شوند. یکی از نیازهایی که یک صاحب کسب و کار دارد یعنی برای موفقیت در حرفه و شغلش به آن نیازمند است، یادگیری روش های مختلف فروش بیشتر و یادگیری روش های کسب درآمد بیشتر می باشد، مدرس بازاریابی کسی است که راه و روش های مختلف افزایش درآمد و سود و همین طور راه های مختلف جذب مشتری بیشتر را به تولیدکننده ی یک واحد تولیدی نشان می دهد و به تولیدکننده کمک می کند تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.
ابتدا لازم است تا به طور مختصر در مورد مدرس صحبت کنیم، مدرس به معنای آموزگار، استاد، مربی و آموزنده می باشد، مدرس کسی است که یک سری از مهارت ها و دانش هایی که خودش به آن ها اشراف کامل دارد را به کسانی که آن مهارت ها و دانش ها را ندارند آموزش می دهد، اما مدرس با تجربه کسی است که مهارت ها و دانشی که هم به آن اشراف دارد و هم خودش به صورت عملی از آن مهارت ها استفاده کرده است را به دیگران آموزش می دهد. تمام معلم هایی که هر روز در مدارس تلاش می کنند تا به دانش آموزان علم بیاموزند یا تمام اساتید دانشگاه که سعی می کنند سطح دانش و آگاهی دانشجویان را ارتقا دهند، یا یک مربی که در یک باشگاه ورزشی به هنرجویانش طرز صحیح فعالیت های ورزشی را آموزش می دهد و یا یک آموزنده ی مهارت های شغلی که تلاش می کند نکات کلیدی فروش بیشتر محصول را به تولیدکنندگان آموزش دهد، تمام این افراد مدرس هستند زیرا هدفشان آموزش چیزهایی که در آن تخصص دارند و حرفه ای هستند به کسانی است که آن آموزش ها را بلد نیستند. هر کشور و هر جامعه ایی همواره نیازمند وجود مدرسین می باشد زیرا مهم ترین چیزی که باعث رشد و تکامل افراد می شود آموزش و یادگیری است، پس باید حتما در زمینه های مختلف اعم از مالی، شغلی، ورزشی، فرهنگی، تربیتی، رفتاری، رانندگی و غیره مدرسین آگاه و با تجربه ایی وجود داشته باشند.
بازار مکان فیزیکی و یا مجازی است که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در آن به مبادله می پردازند، یعنی تولیدکنندگان کالا و خدمت تولیدیشان را در آنجا عرضه می کنند و خریداران با توجه به نیازی که به آن کالا یا خدمت دارند به آن جا مراجعه می کنند تا کالای مورد نیازشان را در ازاء پرداخت پول از تولیدکنندگان خریداری کنند. پس با توجه به نیازهای مختلفی که مردم به کالاهای مختلف دارند باید بازار وجود داشته باشد، حالا این بازار می تواند یک بازار فیزیکی باشد که خریدار مستقیم به مکانی که فروشنده در آن جا قرار دارد مراجعه می کند و یا می تواند یک بازار مجازی و اینترنتی باشد که خریدار و فروشنده به صورت غیر مستقیم با هم مبادله می کنند.
همانطور که گفتیم کالا ها و خدمات مختلف در محیطی به نام بازار عرضه می شوند حال این بازار اشکال مختلفی می تواند داشته باشد. اکثر بازار کالاها و خدمات از نوع بازار رقابت انحصاری هستند، خوب حالا شاید بپرسید رقابت انحصاری به چه معنا است. باید بگوییم بازاری رقابت انحصاری است که در آن تعداد زیادی خریدار و تعداد زیادی فروشنده وجود دارد، یعنی در آن بازار رقابت برای فروش محصول وجود دارد و همین طور فروشنده قدرت دارد تا نوع کالا و محصولی که تولید می کند را کمی خاص تر و متمایزتر کند، یعنی در بازار رقابت انحصاری یک تولیدکننده برای فروش محصولش باید تلاش کند چون در رقابت با تولیدکنندگان دیگر قرار دارد. پس در بیشتر بازار کالاها و خدمات یک تولیدکننده باید همواره در تلاش باشد تا با شیوها و روش هایی محصولش را جذاب تر کند و از این طریق سودآوری اش را بیشتر کند، زیرا یک تولیدکننده در صورتی سودآوری اش بیشتر می شود که قادر باشد محصول بیشتری بفروشد، یعنی باید تولید کننده کاری کند تا مشتری بیشتری پیدا کند. پس هر چه تعداد مشتریان برای خرید یک کالا بیشتر شود، سود بیشتری عاید تولیدکننده خواهد شد، یکی از روش هایی که می تواند فروش محصول تولیدی یک تولیدکننده را بیشتر کند تبلیغات می باشد. حالا این محصول تولیدی می تواند یک کالا و یا یک خدمت باشد، در هر صورت تبلیغات نقش بسیار موثری در فروش بیشتر دارد.
بازاریاب شخصی است که با توجه به تخصصی که دارد یک کالا و یا یک خدمت را به مشتریان شناسایی می کند و کالای خودش را به فروش می رساند، پس یک بازاریاب باید توانایی شناسایی درست محصولش به مشتریان را داشته باشد و اگر از این توانایی برخوردار نباشد ممکن است به جای اثرات خوب و مثبتی که موجب رشد واحد تولیدی می شود، باعث وارد کردن ضرر و زیان به واحد تولیدی گردد، وجود بازاریاب برای یک واحد تولیدی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا یک واحد تولیدی در فرآیند تولید محصولش حاضر است هزینه های مختلفی را متقبل شود تا در انتها محصولش را به فروش برساند و کسب سود کند پس هدف اصلی یک واحد تولیدی فروش محصولش می باشد و هر چه یک محصول تولیدی مشتریان بیشتری داشته باشد میزان درآمد واحد تولیدی افزایش خواهد یافت، پس تمام فعالان اقتصادی به دنبال کسب تعداد مشتری بیشتری هستند، در بازارهای رقابتی تولیدکنندگانی موفق تر خواهند بود که محصول با کیفیت تر و متمایزتری تولید کنند اما چگونگی معرفی محصول به مشتری و چگونگی فروش هم در جذب مشتری بسیار اهمیت دارد و موفقیت بازاریابان واحد تولیدی باعث موفقیت واحد تولیدی از طریق جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر می گردد.
مدرس بازاریابی شخصی است که با توجه به تخصصی که دارد راه های علمی و عملی را برای فروش موفق محصولات به تولیدکنندگان و فروشندگان نشان می دهد و بهترین روش های جذب مشتری و راه های متقاعد کردن موفق مشتری و همین طور تفکر سیستمی در فروش را آموزش می دهد و یک برنامه ریزی عالی برای افزایش فروش به تولیدکنندگان و فروشندگان ارائه می دهد، به طور کلی یک مدرس بازاریابی راه های مختلف رسیدن به موفقیت در فروش محصول را به صاحبان کسب و کار نشان می دهد به طور مثال می گوید، یک بازاریاب خوب و ماهر باید بسیار هوشیار باشد و از ویژگی هایی که بازار محصولش دارد اطلاع کافی داشته باشد، مثلا اگر محصولی که باید برایش بازاریابی کند آموزش یک مهارت است باید بداند که در بازار محصولش رقابت وجود دارد و از رقبای محصولش نیز باید اطلاع داشته باشد و همین طور باید دارای قدرت مکالمه و فن بیان بسیار خوبی باشد و توانایی قانع کردن افراد برای فروش محصولش را داشته باشد و همچنین باید در حین مذاکره دارای قدرت تحلیلی مناسبی باشد و تلاش کند تا با توجه به زمانی که در اختیار دارد حداکثر استفاده را ببرد یعنی مدیریت زمان را بلد باشد و توانایی مدیریت در روابط با مشتریان را داشته باشد یعنی قادر باشد تا ارتباط خوبی با مشتریان با توجه به نوع شخصیتی که دارند برقرار کند، یک بازاریاب باید مهارت شنیداری خوبی داشته باشد یعنی گوش شنوایی داشته باشد و قادر باشد تا حرف های مشتری ها را به خوبی بشنود و درک کند که خواسته های مشتری ها چه چیزهایی هستند، یک بازاریاب خوب باید مهارت کار گروهی را بلد باشد، یک نکته ی مهمی که یک بازاریاب موفق باید در نظر داشته باشد این است که همواره به دنبال آن باشد تا از طریق روش های مختلف مانند کتاب خواندن اطلاعاتش را به روز کند و همیشه در پی یادگیری مهارت های جدید باشد، یکی از راه های بیشتر دیده شدن یک کالا و یا یک خدمت تولیدی و فروش بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی می باشد زیرا امروزه بر خلاف گذشته که شبکه های اجتماعی فقط سرگرم کننده بودند امروزه کاربردهای زیادی در امر تجارت و کسب و کار دارند پس یکی از مهارت های دیگری که یک بازاریاب باید بلد باشد مدیریت شبکه های اجتماعی است زیرا همانطور که گفتیم یکی از راه های خوب برای پیشرفت در بازاریابی، شبکه های اجتماعی هستند. اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار تمایل دارید تا در زمینه ی فروش بیشتر محصول خود راه های مختلف را آموزش ببینید و از این طریق سطح سودآوری و درآمدتان را افزایش دهید می توانید از طریق تماس با شماره تماس 09217153044 از خدمات مشاوره ایی مدرسین بازاریابی با تجربه ی ما بهره مند گردید.