آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که به هیچ عنوان قصد خرید محصولی را نداشته باشید اما با دیدن یک تصویر نظر شما تغییر کند و مشتاق به خرید آن محصول شوید؟ به احتمال بسیار زیاد این اتفاق حداقل یکبار برای شما افتاده است، کاری به خوب بودن یا بد بودن این تصمیمی که میگیریم نداریم زیرا صحبت اصلی ما روی تحت تاثیر قرار گرفتن ذهن ما در مقابل آن یک تصویر است. چرا آن یک تصویر به ظاهر ساده توانسته تصمیم ما را عوض کند؟ چرا یک عکس ساده توانسته ما را مشتاق به خرید محصول کند؟ چرا اگر به جای آن یک تصویر، یک صفحه توضیحات کامل در مورد آن محصول بود این قدرت تاثیرگذاری روی ذهن ما را نداشت؟ باید بگوییم ذهن ما تصاویر را خیلی سریعتر و زودتر تجزیه و تحلیل میکند و اثرگذاری یک تصویر روی ذهن ما بسیار بیشتر از یک متن است. به همین دلیل است که تولیدکنندگان مختلف تمایل دارند تا به جای متنها از تصاویر برای تبلیغات محصولشان استفاده کنند. کاملا درست است که تصاویر میتوانند اثرات بسیار فوقالعادهای بر ذهن مخاطبان بگذارند اما آیا هر تصویری و هر عکسی این قابلیت را دارد؟ نوع عکسها و تصاویری که گرفته میشود بسیار مهم است و اگر عکسی تخصصی و ماهرانه گرفته نشود ممکن است اثرات کاملا عکسی داشته باشد، یک تولیدکننده چه موقع میتواند از عکسهای تاثیرگذاری برای تبلیغاتش استفاده کند؟ یک عکاس صنعتی چطور به تولیدکننده کمک می کند تا مشتری بیشتری داشته باشد؟ و اینکه یک عکاسی صنعتی چطور می تواند به خودش کمک کند تا مشتری بیشتری داشته باشد؟
به نظر شما در دنیای کنونی که ما در آن زندگی میکنیم و رقابت بسیار زیادی بین تولیدکنندگان مختلف وجود دارد، یک تولیدکننده برای رسیدن به موفقیت که فروش بیشتر محصولش است باید چکار کند؟ به طور مثال اگر شما یک تولیدکننده باشید چه کاری انجام میدهید تا مقدار بیشتری از محصولتان به فروش برسد؟ برای اینکه مشتری بیشتری به سمت شما و برندتان بیاید چه میکردید؟ باید بگوییم تمام آن کارهایی که همین الان به فکر شما خطور کردند نوعی بازاریابی هستند، اما شاید بگویید من در گذشته از فلان روش استفاده کردم اما هیچ نتیجهای نداشته است، در واقع هر راه و روشی که به ذهن شما برسد که این امکان را داشته باشد تا فروش شما را بیشتر کند روشی از بازاریابی است اما اینکه کدام روش میتواند در عمل مشتری محصول شما را بیشتر کند بازاریابی موثر است در واقع اگر روش درست و صحیحی برای بازاریابی استفاده گردد قطعا فروش محصول ما را بیشتر خواهد کرد.
عکاسی صنعتی شاخهای از عکاسی است که هدفش تبلیغ در مورد یک کالا یا برند میباشد، عکاسی صنعتی عکسبرداری از محصولات، خدمات و حتی افراد مشهور به منظور تبلیغات و فروش بیشتر میباشد، این سبک از عکاسی معمولا از کارخانجات، ماشینآلات، تجهیزات و کارمندان در حال فعالیت عکس میگیرد و بیشتر برای ایجاد بروشور و مجلات و یا پست در صفحات اجتماعی استفاده میشود، پس عکاسی صنعتی یک روش بازاریابی موثر است زیرا عکسها تاثیرات فوقالعادهای بر ذهن انسان میگذارند به طوری یک عکس صنعتی از محصول میتواند تاثیرش به مراتب بسیار بالاتر از یک متن باشد.
عکاسی صنعتی در واقع پل ارتباطی است بین مشتریان و کسب و کارها، عکاسی صنعتی روش تبلیغاتی است که در آن فروشندگان کالاها و خدمات میتوانند به وسیله تصاویر جذاب و چشمگیر اعتماد مشتریان را جلب و مسیر برندسازی را شروع کنند در واقع اولین ارتباط مشتری با محصولات از یک عکس شروع میشود و این عکس باید آینه تمام نمای مشخصات و ویژگیهای محصول باشد و باعث شود تا تاثیر فوقالعاده مثبت روی مشتری داشته باشد، زمانی که شما به عنوان یک عکاس صنعتی بتوانید عکسی با این قدرت بگیرید قطعا مشتری بیشتری را برای آن کسب و کار خلق میکنید که همین باعث میشود تا رضایت کامل صاحب کسب و کار را جلب کنید و آن فرد از شما و کارتان راضی باشد و شما را به عنوان نیروی کار ماهر برای خودش حفظ کند و شما به مرور و با گذشت زمان به عنوان یک عکاس صنعتی ماهر شناخته میشوید.
همانطور که گفتیم راز اصلی یک عکاس صنعتی موفق این است که میتواند عکسهای جذاب و تاثیرگذاری را بگیرد اما چه زمان یک عکاس میتواند چنین عکسهایی را بگیرد؟ زمانی یک عکاس به این قدرت دست پیدا میکند که مهارت و تخصص لازم در این حرفه را داشته باشد و همینطور عاشق حرفه و کارش باشد پس دو شرط لازم برای موفقیت در هر شغلی داشتن عشق و علاقه و همینطور داشتن مهارت و تخصص کافی است.
طبق آنچه گفته شد اولین نکتهی مهم برای بازاریابی یک عکاس صنعتی این است که قادر باشد عکسهای فوقالعادهایی را بگیرد مثلا آنقدر تخصص و مهارت داشته باشد که پسزمینههای خوبی را برای عکسهایش انتخاب کند یا اینکه قادر باشد عکسهایی با وضوح بالا بگیرد و از رنگهای مناسب استفاده کند یا اینکه دقت کند که لوگوی محصول به خوبی دیده شود و همینطور بتواند نوعی حرکت را در عکس ایجاد کند و یا اینکه بتواند عکسها را ترکیب کند و …. توجه به تمام این موارد کمک میکند تا یک عکاس، عکسهای عالی و تاثیرگذاری را بگیرد و در نهایت خودش را به عنوان یک عکاس حرفهای معرفی کند و برای خودش به صورت غیرمستقیم بازاریابی کند، اما روشهای دیگر بازاریابی برای یک عکاس صنعتی چیست؟
یک عکاس صنعتی علاوه بر تخصص و مهارتی که دارد باید خلاقانه کار کند، خلاقیت یک موضوع مهم است که یک عکاس صنعتی موفق را از دیگر عکاسان صنعتی متمایز میکند، گذشته از اینها یکی از بهترین راهها برای بازاریابی عکاسی صنعتی ساخت و راهاندازی یک وبلاگ و گذاشتن نمونه کارهای مختلف و محتواهایی کوتاه در آن است، یک راه دیگر استفاده از بازاریابی ایمیلی و همینطور استفاده از رسانههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام یا فیسبوک برای اشتراک گذاری نمونه کارها میباشد، علاوه بر وبلاگ داشتن یک وبسایت تخصصی هم در معرفی شما به عنوان عکاس صنعتی میتواند بسیار موثر باشد، گواهینامهها و مجوزهای خود را به صورت شکیل و زیبا قاب بگیرید و در معرض دید مشتریان خود قرار دهید تا مشتریان شما بتوانند از سوابق و دانش و مهارت شما باخبر شوند، از مشتریان خود بخواهید تا نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و یک رابطهی خوبی با مشتریان خود برقرار کنید و همواره با آنها در تعامل باشید، به مشتریان خود وفادار باشید و خدمات پساز فروش مختصری را به آنها ارائه دهید و مرتب با مشتریان خود در ارتباط باشید، یک عکاس صنعتی باید روابط عمومی خوبی با مشتریانش داشته باشد تا بتواند با شیوهی صحبت کردن صحیح و به کار بردن جملات و کلمات درست از مخاطبانش پروژه دریافت کند. انتقادپذیری کمک میکند تا ما در هر حرفه و شغلی که مشغول به کار هستیم به موفقیت برسیم و در مقابل انتقادناپذیری ما را از رسیدن به موفقیت دور میکند پس یک عکاس صنعتی هم باید از انتقادهای سازندهی مشتریانش استقبال کند و آنها را بپذیرد، تدریس و آموزش عکاسی هم به یک عکاس صنعتی کمک میکند تا درآمد خوبی به دست بیاورد یا تولید فیلمهای آموزشی در حوزهی عکاسی میتواند یک راه دیگر کسب درآمد از حرفهی عکاسی صنعتی باشد، اگر شما هم مشغول به حرفهی عکاسی صنعتی هستید و تمایل دارید تا با راههای دیگر بازاریابی در حرفهی خود آشنا شوید، میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن 09217153044با مشاور بازاریابی و کسب و کار ما در ارتباط باشید.