هر زمان که در یک صنعتی رقابت زیاد میشود بازاریابی یا همان تبلیغات اهمیت بیشتری پیدا میکند، صنایع دو نوع محصول متفاوت تولید میکنند یا کالای مشخصی را میسازند و یا خدمت مشخصی را ایجاد میکنند در هر صورت برای آنکه به موفقیت برسند باید اصول و روش صحیح بازاریابی را در شغل خود به کار گیرند. مدرسان که کارشان آموزش دادن یک تخصص و دانش خاص است هم باید در حرفهی خود به اصول صحیح بازاریابی توجه داشته باشند زیرا در بازار تدریس هم مانند سایر بازارها رقابت وجود دارد. اگر شما یک مدرس عالی و بینظیری باشید تا زمانی که مردم از وجود شما و یا نام برندتان اطلاعی نداشته باشند این عالی بودن و بینظیری شما پنهان خواهد ماند و هر چقدر که از دیگر مدرسان هم بهتر باشید و مهارت بیشتری هم داشته باشید هیچ فایدهایی نخواهد داشت، بازاریابی کمک میکند تا شما از گمنامی خارج شوید و افراد زیادی از وجود ارزشمند شما اطلاع پیدا کنند اما همین بازاریابی که فواید بسیار زیادی دارد اگر غیراصولی به کار گرفته شود ممکن است اثرات کاملا برعکسی داشته باشد، خوب حالا به نظر شما روشهای مختلف بازاریابی موثر برای مدرسان چیست؟ استفاده از چه روشهایی به مدرسان کمک میکند تا مشتری بیشتری داشته باشند؟
حرفهی تدریس شکلی دیگر از همان شغل معلمی است که همهی ما از دوران مدرسه با آن آشنا هستیم، معلمی جزء مهمترین و ارزشمندترین مشاغل دنیا است باید بگوییم که معلمی تنها یک شغل نیست زیرا با روح و روان و فکر و ذهن افراد روبهرو است. در واقع هر آنچه که ما امروز میدانیم و تمام دانستههای ما محصول کار معلمانی است که از گذشته تاکنون داشتهایم، یک نوزاد زمانی که به دنیا میآید هیچ آموختهای ندارد به مرور که بزرگتر میشود در محیط خانوادهاش یک سری چیزها را از مادر و پدرش میآموزد و هنگامی که به مدرسه میرود چیزهای بسیار زیادی را از معلمانش یاد میگیرد، پس معلمان و مدرسان نقش بسیار مهمی در زندگی بچهها و هنرآموزان دارند، معلمی و تدریس یک شغل هیجان انگیز و چالش برانگیز است و مدرسان به عنوان یک الگو، مربی و مشاور فعالیت میکنند، مدرسان افرادی هستند که به آموزش دادن و انتقال اطلاعات خود به دیگران علاقه زیادی دارند، یک معلم و یا مدرس باید زمان زیادی را با دانشآموزان یا هنرآموزان خود بگذراند پس باید حتما عاشق کارش باشد تا بتواند انرژی بالایی برای انتقال اطلاعات داشته باشد.
مدرسان متناسب با دانش و مهارت و تخصصی که دارند و همینطور متناسب با علاقهی خود در زمینهای خاص تدریس میکنند، یک معلم دبستان مدرس است، یک استاد دانشگاه مدرس است، یک مربی ورزشی مدرس است، یک مربی آموزشگاه رانندگی مدرس است، در واقع هر فردی که دانشی در یک زمینهی خاص داشته باشد و آن را به دیگران آموزش دهد یک مدرس خواهد بود.
مدرسی حرفهای است که قبل از هر چیز عاشق کارش باشد و به کارش تعهد داشته باشد و فقط به فکر کسب درآمد نباشد و همین طور یک مهارتی را به صورت حرفهای بلد باشد و تسلطی کامل بر آن مهارت داشته باشد، یک مدرس حرفهای باید مهارت ارتباطی و کلامی خوبی با هنرآموزان خود داشته باشد زیرا باید بیشتر زمانش را صرف برقراری ارتباط کلامی کند تا بتواند مفاهیم مختلف را توضیح دهد، علاوه بر آن باید گوش شنوایی داشته باشد تا بتواند به خوبی به حرفهای هنرآموزش گوش دهد و دقیقا نیاز هنرآموزش را برطرف کند، باید در حین تدریس از پرسیدن سوالهای جذاب استفاده کند و ذهن هنرآموزان خود را درگیر کند و به چالش بکشد.
باید کاملا حواسمان باشد که یک تولیدکنندهی موفق باید علاوه بر تولید محصول موارد بسیار مهم دیگری را مورد توجه قرار دهد، در واقع تفاوت اصلی تولیدکنندهی موفق با تولیدکنندهی ناموفق در همین نکات میباشد یک تولیدکننده موفق به نقش بسیار مهم بازاریابی و تبلیغات آگاه است، در دنیای امروز که تولیدکنندگان زیادی وجود دارند رقابت بین تولیدکنندگان زیاد شده است و هر تولیدکننده تلاش میکند تا هر طور شده مشتری جذب کند، باید بگوییم تولیدکنندهای میتواند به موفقیت برسد که به بازاریابی اهمیت دهد و تلاش کند تا اصول آن را یاد بگیرد، نه تنها تولیدکنندگان کالاها و محصولات بلکه تولیدکنندگانی که خدماتی را تولید میکنند هم باید به اهمیت بازاریابی آگاه باشند، مدرسان جزء دستهای از تولیدکنندگان هستند که خدمت ارائه میدهند پس مدرسانی که در حرفهی خود از اصول بازاریابی استفاده میکنند نسبت به دیگران مدرسان بسیار راحتتر میتوانند در بین رقبای خود پیروز شوند.
برای مدرسان تازهکار یک راه خوب برای شناساندن و معرفی خود و جذب مشتری همکاری با موسسات و آموزشگاه های مختلف می باشد، اگر شما یک مدرس هستید میتوانید دورههایی را به صورت آنلاین برگزار کنید فقط کافی است که مهارت، اشتیاق و ایدهای داشته باشید، حتما حواستان باشد که مهارت و تسلطی که دارید بسیار مهمتر از داشتن مدرک است به طور مثال میتوانید وبینار رایگان برگزار کنید، زمانی که شما به عنوان یک مدرس حرفهای شناخته شوید و هنرآموزان شما از شما راضی باشند قطعا شما را به عنوان یک مدرس خوب به دیگران معرفی خواهند کرد پس بسیار مهم است که چه میزان تسلط به مطالب داشته باشید، بسیار مهم است که از چه شیوه و روش انتقال مطالب استفاده میکنید، بسیار مهم است که فن بیان خوب و اثرگذاری داشته باشید و همین طور بسیار مهم است که ارتباط خوبی با هنرآموزان خود برقرار کنید در کل بسیار مهم است که هوای هنرآموزان خود را داشته باشید، همینطور یادتان باشد که همیشه خندهرو باشید و یک رابطهی دوستانه و صادقانه با مشتریان خود برقرار کنید زیرا شما با انسانها در ارتباط هستید. برای خود یک وب سایت یا وبلاگ تهیه کنید و همین طور از شبکههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام برای معرفی خود و خدمتتان استفاده کنید، محتواهای آموزشی رایگان مانند ویدیوهای آموزشی را تولید کنید و آنها را در وبسایت خود یا دیگر شبکههای مجازی به اشتراک بگذارید، یا اینکه می توانید آگهی تدریس خود را در سایتهای آگهی تدریس مانند ایران تدریس ثبت کنید، در ابتدا که هنوز تازه کار هستید مبلغ و هزینه تدریس را کم انتخاب کنید به مرور که شناختهتر شدید میتوانید هزینهی تدریس خود را افزایش دهید. میتوانید تراکت چاپ کنید و آنها را پخش کنید اما امروزه به دلیل حضور گسترده مردم در فضای مجازی تبلیغات اینترنتی بسیار تاثیرگذارتر هستند تا روشهای سنتی. یک روش بسیار خوب دیگر این است که یک جامعه آماری از مخاطبان خود تهیه کنید و از طریق ارسال پیام یا ایمیل با آنها در ارتباط باشید و از برگزاری دورههای آموزشی جدید خود آنها را مطلع کنید و به صورت مختصر توضیح دهید که از شرکت در این دوره چه چیزی به دست خواهند آورد. در هر فضای مجازی که مشغول به فعالیت هستید از نظرسنجی استفاده کنید و از مخاطبان خود در مورد نیازها و ایدههایشان سوال کنید، در نهایت روشهای بسیار زیاد دیگری برای بازاریابی مدرسان وجود دارد، اگر شما یک مدرس هستید و دوست دارید تا با روشهای مختلف بازاریابی برای خدمت تولیدی خود باخبر شوید و مشتری یا هنرآموز بیشتری داشته باشید، میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن 09217153044با مشاور بازاریابی ما در ارتباط باشید.