گاهی اوقات ما به دلیل عدم آگاهی و نداستن امور یک سری هزینهها و آسیبهایی را به خود و زندگیمان وارد میکنیم، در واقع گاهی ما روش انجام دادن صحیح یک کار را بلد نیستیم و همین امر باعث میشود هم ذهن ما آشفته و به هم ریخته شود و هم اوضاع زندگی ما، چون ذهن ما آشفته و پریشان است قدرت تصمیمگیری درست را از دست میدهیم و دوباره مرتکب خطای دیگر و در نهایت آشفتگی بیشتر میشویم، اجازه دهید تا از یک مثال خیلی ساده استفاده کنیم در نظر بگیرید که شخصی از شما میخواهد تا برای او یک تهچین خوشمزه درست کنید و شما متاسفانه به هیچ عنوان طرز تهیه تهچین را نمیدانید در ضمن شما خیلی زیاد با این شخص رودربایستی دارید، خوب در این شرایط چه میکنید؟ آیا همینطور شانسی چندین مرتبه پشت سر هم تلاش میکنید تا شاید لطف خدا شامل حالتان شود و تهچینی خوشمزه از آب درآورید؟ یا اینکه موبایل خود را برمیدارید و سریع با مادرتان تماس میگیرید و از او میخواهید تا کمکتان کند یا اینکه سریع در اینترنت جستجو میکنید تا طرز تهیه آن را یاد بگیرید؟ شرایط این چنینی و حتی شرایط خیلی بحرانیتر ممکن است برای هر یک از ما به وجود آید اما در این شرایطی که برای ما پر از ندانستن است باید چکار کنیم؟ باید چکار کنیم تا بیهوده انرژی و زمان گرانبهای خود را هدر ندهیم و بیهوده دور خود نچرخیم؟
زمانی که ما در شرایطی قرار میگیریم که در ذهنمان پر از علامت سوال است و روش درست انجام دادن یک کار را نمیدانیم بیهوده خود را به زحمتها و تلاشهای الکی که هیچ نتیجهای ندارند نیندازیم، خوب در این شرایط باید چکار کرد؟ آیا باید دست روی دست گذاشت و تلاش نکرد؟ خیر، باید تلاش کرد اما تلاشی که نتیجه داشته باشد. باید قبل از انجام دادن یک کار و قبل از شروع کردن حتما روش انجام درست آن کار را از یک منبع قابل اعتماد بیاموزیم تا مجبور به پرداخت هزینه و اتلاف انرژی خود نباشیم، این منبع قابل اعتماد میتواند یک کتاب تخصصی مفید باشد، میتواند یک دوست آگاه باشد، میتواند یک استاد آگاه و با تجربه باشد، میتواند یک فیلم آموزشی قابل اعتماد و مفید باشد و همینطور میتواند یک مشاور دانا و با تجربه باشد، مشاوران اشخاصی هستند که تخصصشان کمک کردن به افرادی است که در شرایطی قرار میگیرند که در ذهنشان و در زندگیشان آشفتگی به وجود میآید، پس مشاوران مختلف در خارج کردن ذهن ما و زندگی ما از مسیر آشفتگیها اهمیت بسیار زیادی دارند.
یک تولیدکنندهی موفق علاوه بر تولید محصول موارد بسیار مهم دیگری را مورد توجه قرار میدهد، در واقع تفاوت اصلی تولیدکنندهی موفق با تولیدکنندهی ناموفق در همین نکات میباشد یک تولیدکننده موفق به نقش بسیار مهم بازاریابی آگاه است، در دنیای امروز که تولیدکنندگان زیادی وجود دارند رقابت بین تولیدکنندگان زیاد شده است و هر تولیدکننده تلاش میکند تا هر طور شده مشتری بیشتری جذب کند، تولیدکنندهای میتواند به موفقیت برسد که به بازاریابی اهمیت دهد و تلاش کند تا اصول آن را یاد بگیرد، نه تنها تولیدکنندگان کالاها و محصولات بلکه تولیدکنندگانی که خدماتی را تولید میکنند هم باید به اهمیت بازاریابی آگاه باشند، بازاریابی به استراتژیهایی گفته میشود که توسط یک شرکت یا سازمان به منظور برقراری ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار میگیرد، در واقع بازاریابی کمک میکند تا مشتریان از ویژگیهای محصولات و خدمات تولیدی شما آگاه شوند پس تولیدکنندگان برای جذب و جلب نظر مشتری باید از روشهای خلاقانه بازاریابی بهره گیرند.
بازاریابی علاوه بر اینکه اطلاعاتی در مورد محصول در اختیار مخاطبان قرار میدهد و باعث افزایش جذب مشتریان شما میشود کمک میکند تا شما مشتری خود را بهتر و بیشتر بشناسید و همینطور زمانی که شما محصول خود را بازاریابی میکنید اعلام میکنید که در بازار و در بین رقیبانتان حضور دارید و در نهایت شما با بازاریابی برندسازی میکنید و اعتماد به برند تجاری خود را افزایش میدهید.
گاهی اوقات ممکن است یک صاحب کسب و کار با موقعیت های بحرانی در حرفهاش و در محیط کارش روبهرو شود که توانایی تصمیم گیری درست و انتخاب راه درست را نداشته باشد مشاور بازاریابی در این شرایط میتواند دست او را بگیرد و با نشان دادن راه درست آشفتگیهای او را از بین ببرد، همانطور که میدانیم هر کسب و کاری برای رشد و پیشرفت خود نیازمند استراتژیها و برنامههایی است که بتواند او را در مقابل رقبا متمایز کند، مشاور بازاریابی فردی حرفهای است که در زمینه بازاریابی تخصص دارد و با تجربهای که دارد میتواند مشتریان را به شرکت یا سازمان یا حتی کسب و کار خوداشتغال شما جلب کند و موقعیت تجاری شما را افزایش دهد، در واقع مشاور بازاریابی شرکت و محیط کسب و کار شما را به طور کامل و دقیق مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد و با تجربه و دانش و تخصص خود فرصتها را شناسایی میکند و راهکارهای حرفهای و کاربردی به شما که صاحب کسب و کار هستید ارائه میدهد.
آیا به دلایل افت فروش و ناکارآمدی نیروهای فروش سازمان خود فکر کردم؟
آیا واقعا میزان فروش شرکت من کم شده ؟ چرا کم شده است؟
آیا دانش لازم را دارم که در دوران رکود و کسادی کسب و کارم چگونه بازاریابی کنم؟
آیا از قوانین موفقیت در بازاریابی خبر دارم؟
چقدر با راهبرهای بازاریابی جهت ترغیب مشتریان به خرید اطلاع دارم؟
برای توسعه کسب و کارم چه کاری باید انجام دهم؟
آیا دانش لازم برای توسعه کسب و کارم را دارم؟
آیا نیاز دارم آموزشهای بازاریابی را یاد بگیرم؟
ممکن است جوابهای هر تولیدکننده با تولیدکنندهی دیگر متفاوت باشد، اما یک حقیقتی که وجود دارد این است که با توجه به رقابتی که هر روز در بازارها بیشتر میشود ذهن صاحبان کسب و کار شلوغتر میشود و راه رسیدن به موفقیت که جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر است سختتر میشود، در شرایط حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و علاوه بر آن پیدایش و گسترش ویروس کرونا کسب و کارهای مختلف با مشکلات بسیار زیادی روبهرو هستند در این شرایط در صورتی که صاحبان کسب و کار از متخصصین با تجربه در همین زمینه که مشاوران خصوصی بازاریابی نام دارند کمک بگیرند میتوانند سریعتر از مشکلات خود خارج شوند بدون اینکه مجبور باشند با گرفتن تصمیمات اشتباه دور خود بچرخند و یا مرتکب خطای دیگری شوند و خیلی زودتر و راحتتر میتوانند آشفتگیها و به هم ریختگیها را از ذهن و از کسب و کار خود خارج کنند زیرا همانطور که گفتیم باید قبل از انجام دادن یک کار و قبل از شروع کردن حتما روش انجام درست آن کار را از یک منبع قابل اعتماد بیاموزیم تا مجبور به پرداخت هزینه و اتلاف انرژی خود نباشیم، این منبع قابل اعتماد یک مشاور بازاریابی است که هم دانش و تخصص لازم را دارد و هم تجربه کافی دارد و هم در سابقه کاری او نتایج درخشانی وجود دارد، اگر شما هم یک صاحب کسب و کار هستید و مشکلاتی در واحد تولیدی خود دارید یا اینکه دانش لازم و تخصصی برای توسعه کسب و کار خود را ندارید و اگر تمایل دارید تا با روشهای مختلف بازاریابی برای خدمت تولیدی خود باخبر شوید و مشتری بیشتری داشته باشید، میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن 09217153044با مشاور خصوصی بازاریابی با تجربه ما در ارتباط باشید.