جواد محمدیجواد محمدیlogo-javad-mohammadilogo-javad-mohammadi
  • خانه
  • مشاوره
    • مشاوره تخصصی
    • مشاوره کسب و کار
      • مشاوره توسعه فردی
      • مشاوره تیم سازی
      • مشاروه تبلیغات
      • مشاروه فروش و بازاریابی
  • آموزش
    • آموزش خصوصی سئو
    • آموزش برند سازی شخصی
    • آموزش برند سازی تجاری
    • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • خدمات
    • برند سازی
      • برند سازی تجاری
      • برند سازی شخصی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تبلیغات
    • طراحی سایت
    • پشتیبانی سایت
    • سئو سایت
    • پشتیبانی سئو سایت
  • دانشنامه
  • تماس با ما
    • استخدام
    • درخواست برنامهوبینار، سمینار، کارگاه و لایو
    • دپارتمان ها
      • وبسایت برتر
      • کسب آنلاین
      • طرح ثمین
  • طرح حمایت رایگان از کسب و کار ها
0

0 تومان

✕
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • آموزش بازاریابی
  • آموزش بازاریابی برای عکاسی
راز اصلی بازاریابی یک مشاور
آموزش بازاریابی برای مشاورها
9 شهریور 1400
آموزش بازاریابی برای استارتاپ
آموزش بازاریابی استارتاپ
11 شهریور 1400
منتشر شده توسط جواد محمدی در 10 شهریور 1400
آموزش بازاریابی برای عکاسی

به احتمال بسیار زیاد شما هم در منزل خود یک آلبوم دارید، آلبومی که پر است از عکس‌های دوران جوانی پدر و مادرتان، عکس‌های کودکی خودتان، عکس‌های مراسم ازدواجتان، عکس‌های کودکی فرزندانتان، عکس های مراسم عروسی فرزندانتان، عکس‌های دسته جمعی با فامیل‌ها و آشنایان و همین‌طور عکس‌های پدربزرگ و مادربزرگی که دیگر در این دنیا و کنار شما نیستند، خلاصه اینکه همه‌ی ما در منزل خود آلبومی داریم که هر صفحه‌ی آن پر است از خاطرات مختلف که با دیدن آن‌ها احساسات مختلفی در ما ایجاد می‌شود پس در گذشته هم مانند امروزه ثبت خاطرات اهمیت داشته اما امروزه ثبت خاطرات برای مردم بسیار مهم‌تر شده است و تقاضای مردم برای عکاسان به شدت افزایش یافته است و امروزه مردم دوست دارند تا عکس‌های باکیفیت و جذاب و زیبا داشته باشند. به دلیل تقاضای زیاد مردم افراد زیادی به این حرفه وارد شده‌اند پس رقابت در بازار عکاسی بالا است، اما به نظر شما از بین تعداد بسیار زیاد عکاسان کدام یک از آن‌ها موفق خواهد شد که مشتری بیشتری داشته باشد؟ آیا همین که یک عکاس بلد باشد عکس با کیفیت و جذابی را بگیرد کافی است؟ آیا همین که یک عکاس در یک دوره زمانی خاص مشتری داشته باشد کافی است؟

شغل عکاسی

شغل عکاسی

عکاسی هنری است که با توجه به ذوق فردی که آن را عکاس می‌نامیم شکوفا می‌شود، هنر عکاسی به عنوان یکی از هنرهایی که به ثبت وقایع می‌پردازد در همه جای جهان کاربرد دارد، عکاسی و ثبت تصاویر و لحظات جزء هنر و مهارت‌هایی محسوب می‌شود که هر کسی نمی‌تواند به بهترین شکل ممکن در آن موفق شود بلکه باید علاوه بر ذوق و سلیقه، هنر ورود به عرصه‌ی عکاسی را دارا باشد، در واقع عکاس باید دارای مهارت‌های فنی و هنری لازم برای عکس گرفتن از چهره‌ها، اشیاء، مکان‌ها و وقایع باشد. عکاسی اولین بار در اواخر سلطنت محمدشاه قاجار توسط نظامیان و مستشاران اروپایی به ایران وارد شد.

اهمیت عکاسی

همانطور که می‌دانیم تک تک ما انسان‌ها از طریق پنج حس خود با دنیا و اشیا و انسان های دیگر ارتباط برقرار می‌کنیم، با حس بویایی خود می‌توانیم انواع بوهای مختلف را استشمام کنیم با حس شنوانایی خود می توانیم صداهای مختلف را بشنویم با حس لامسه می‌توانیم اشیا و اجسام مختلف را لمس کنیم و همین‌طور با حس چشایی قادر هستیم تا مزه‌های مختلف را بچشیم و در نهایت با حس بینایی خود می‌توانیم قشنگی‌های این دنیا را ببینیم و لذت ببریم، عکس‌های مختلفی که یک عکاس ثبت می‌کند می‌تواند کاری کند تا حس‌های مختلف در ما ایجاد شود اگر یک عکس زیبا و جذاب باشد احساس بسیار نابی را در ما ایجاد می‌کند و یک عکس ترسناک احساس ترس و دلهره را در ما به وجود می‌آورد، عکس‌ها می توانند احساسات مختلفی را در ما برانگیخته کنند پس به همین دلیل عکس و عکاسی بسیار اهمیت دارند، مخصوصا امروزه عکاسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است یعنی مردم برای اینکه از لحظات زندگیشان بتوانند عکس‌های زیباتری را داشته باشند به عکاسان ماهر و خوش سلیقه مراجعه می‌کنند.

بازاریابی عکاسی

همانطور که گفتیم عکاسان کمک می‌کنند تا لحظات مختلف زندگی خود را ثبت کنیم و بعد از گذشت سالیان زیاد زمانی که دوباره به آن عکس‌ها نگاه می‌کنیم خاطرات دوباره برای ما زنده شوند پس عکاسان در یادآوری خاطرات مخصوصا خاطرات شیرین و لذت‌بخش بسیار اهمیت دارند، در هر حرفه و شغلی افراد زیادی فعالیت دارند در واقع در هر بازاری رقبیان زیادی وجود دارند، در بازار عکاسی هم رقبیان زیادی وجود دارند اگر یک عکاس با اصول بازاریابی صحیح آشنا باشد می‌تواند مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد و در بین رقبایش پیروز شود.

عکاس موفق

عکاس موفق

یادمان باشد که اگر دوست داریم در هر شغلی موفق شویم باید سختی‌ها و فشارهای کاری که در مسیر وجود دارند را تحمل کنیم مخصوصا در حرفه ی عکاسی، شاید عده‌ای فقط به جنبه‌ی تفریحی عکاسی نگاه کنند اما باید بدانند که موفق شدن در هر حرفه‌ای نیازمند تحمل سختی‌ها است و هیچ فردی تفریحی به موفقیت نخواهد رسید، یک عکاس موفق تنبلی را کنار می گذارد و به درآمدزایی فکر می‌کند و به صورت مداوم فعالیت می‌کند تا ایده‌های جدیدی را خلق کند.

بازاریابی عکاسی

بازاریابی عکاسی

راز اصلی موفقیت در هر شغلی داشتن علاقه و عشق است پس اگر فردی به عکاسی علاقه ندارد به هیچ عنوان نباید وارد این مسیر شود اما اگر واقعا عاشق عکاسی است باید تصمیم جدی بگیرد و وارد مسیر عکاسی شود، همان طور که گفتیم قبل از هر چیز یک عکاس باید تنبلی را کنار بگذارد و به دنبال خلق ایده‌های نو و جدید باشد، شخصی که تمایل دارد به یک عکاس عالی تبدیل شود باید همواره به فکر رشد و ارتقاء خودش باشد یعنی باید خودش را به روز کند و دائم در حال یادگیری باشد یک راه عالی برای رشد یافتن در هر زمینه‌ای مطالعه کردن است کتاب‌هایی که از مهارت های عکاسی گفته‌اند می‌توانند یک منبع بسیار خوب باشند، گذشته از آن امروزه تمام افراد موفق در هر حرفه یک صفحه در اینستاگرام دارند چه خوب است که یک تازه‌کار از این صفحات برای تجربه کسب کردن و آموزش دیدن استفاده کند و همین طور آموزش دیدن اصول صحیح عکاسی از افراد متخصص و با تجربه کمک بسیار زیادی می کنند، یک فرد عکاس که امروزه به موفقیت رسیده است سال‌ها زحمت کشیده است پس یک عکاس تازه‌کار نباید انتظار داشته باشد که یک شبه به موفقیت برسد و شناخته شود، یک عکاس باید در مسیر راهش صبور و بردبار  باشد.

آموزش بازاریابی برای عکاسی

آموزش بازاریابی برای عکاسی

بازاریابی عکاسی یکی از چالش برانگیزترین جنبه‌های سودآور عکاسی است بسیاری از عکاسان در اوج مشغله کاری بازاریابی کسب و کار خود را فراموش می کنند و زمانی که تب و تاب بازار آن‌ها کمی آرام می‌گیرد متوجه می‌شوند که مشتریان دیگر به سمت آن‌ها نمی‌آیند، بازاریابی عکاسی کمک می‌کند تا کسب و کار عکاسی خود را ارتقاء دهید و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. با توجه به حوزه‌ای که در آن عکاسی می‌کنید بازار هدف خود را مشخص کنید و روی آن تمرکز کنید، برای لیست مشتریان خود یک پیامک یا ایمیل شخصی بفرستید و در مورد تخفیفات خود به آن‌ها اطلاع‌ رسانی کنید. یک وبلاگ برای خود راه اندازی کنید و نمونه کارهای خود را آنجا به اشتراک بگذارید به طور مثال چند عکس از پشت صحنه کار خود ارسال کنید و در مورد روند کار خود نیز صحبت کنید. از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام و فیس‌بوک و … برای نمایش نمونه کارهای خود و افزایش مخاطبانتان استفاده کنید حتی از طریق همین شبکه‌ها می‌توانید برای برگزاری مسابقات و اهداء جوایز جهت کسب مشتری بیشتر استفاده کنید، گواهینامه‌ها و مجوزهای خود را به صورت شکیل و زیبا قاب بگیرید و در معرض دید مشتریان خود قرار دهید تا مشتریان شما بتوانند از سوابق و دانش و مهارت شما باخبر شوند، از مشتریان خود بخواهید تا نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و یک رابطه‌ی خوبی با مشتریان خود برقرار کنید و همواره با آن‌ها در تعامل باشید، می‌توانید برای خود یک سایت طراحی کنید و محتواهای با کیفیتی در زمینه‌ی تخصص خود که شامل آموزش عکاسی، نکات مهم در عکاسی و … هستند را تولید کنید و آن‌ها را در سایتتان به اشتراک بگذارید، زمان مشخصی را به فکر کردن با تمرکز اختصاص دهید تا یک ایده‌ی خوب به ذهنتان خطور کند و از آن ایده برای بازاریابی و فروش بیشتر استفاده کنید به طور مثال در تاریخ تولد مشتریان خود ارسال یک یادداشت زیبا تبریک تولد به همراه یک کوپن تخفیف برای عکسای بعدی می‌تواند یک ایده‌ی خوب باشد، می‌توانید به راه‌های دیگر کسب درآمد هم فکر کنید مانند برگزاری کلاس‌هایی برای آموزش و تدریس عکاسی، و اینکه به مشتریان خود خدمات پس از فروش بدهید یعنی بعد از اینکه مشتری از شما محصولش را دریافت کرد همچنان با او در ارتباط باشید و یک خدمت رایگان ارائه دهید. اگر شما مخاطب عزیز به حرفه‌ی عکاسی مشغول هستید و دوست دارید مشتریان بیشتری داشته باشید و در بین رقبای خود پیروز شوید،می‌تواند برای آگاهی از روش‌های مختلف بازاریابی برای شغلتان از طریق تماس با شماره تلفن 09217153044با مشاور کسب و کار با تجربه ی ما در تماس باشید.  ۱۰۹

اشتراک
جواد محمدی
جواد محمدی

مطالب مرتبط

بازاریابی برای کار دانشجویی

بازاریابی برای کار دانشجویی

20 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای کار دانشجویی


اطلاعات بیشتر
راز اصلی بازاریابی عکاسی صنعتی موفق

راز اصلی بازاریابی عکاسی صنعتی موفق

18 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای عکاسی صنعتی


اطلاعات بیشتر
بازاریابی برنامه نویسی اندروید

بازاریابی برنامه نویسی اندروید

17 مهر 1400

آموزش بازاریابی برای برنامه‌نویسی اندروید


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

تمامی حقوق برای وب سایت جواد محمدی محفوظ می باشد. طراحی و پشتیبانی سایت: وب سایت برتر
    0

    0 تومان

      ✕

      ورود

      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟